voedingsschema bij 4 weken

Hallo

Mijn zoontje is vandaag precies vier weken en hij drinkt het volgende.

7.00 120cc
11.00 120 cc
15.00 120 cc
19.00 120 cc
23.00 120 cc
03.00-04.300 120 cc

Na zijn fles van zeven uur ('s avonds) is hij klaarwakker. Hij wil dan lekker bij je zijn merken we. Dus ik kan nooit even vroeg gaan slapen, heel irritant is dat. Bij mijn man is hij niet rustig. Rond tien uur valt hij dan in slaap in mijn armen, ik leg hem dan in bed. Om 23.00 uur moeten wij hem wakker maken voor de fles waardoor hij niet alles opdrinkt. We hebben hem een keer laten slapen maar dat schijnt nog neit te mogen
omdat hij nog zo jong is.

Wie heeft er tips voor ons???? Laten jullie de baby wel doorslapen?

Gr. Jeannette

Hoi!!
De mijne sliep gewoon door met 4 weken ( heb er ook nooit problemen mee gehad)
Als 1e verviel de nachtvoeding, dan maakte ik haar om 22.00/23.00 nog wakker en daarna kwam ze pas om 7.00/8.00 en nooit geen problemen mee ondervonden.

met ongeveer 12 weken heeft ze ook geen late voeding meer, maar ik weet dat ze een uitzondering op de regel is.

Succes!!

hai!

lastig is dat he..elk kindje is weer anders...
Bente is nu 15 weken en slaapt vanaf week 13 ongeveer snachts door...we moeten haar nu wakker maken voor de late voeding rond half 11/11u. en daar drinkt ze nu steeds minder van..ik schat dan zo in dat die fles op den duur wegvalt..en dan zal ze vanaf de voedingen van half 7/7u doorslapen...
maar even terugkomend op jou 'probleem'.....na de voeding van 7u klaarwakker zeg je...dat is wel lastig!! hoeveel slaapt ie overdag? heb je al geprobeerd om dan rond die tijd een badje te doen? bijv. met lavendel er in...doen wij ook, met slaapzacht er in...daar wordt ze heerlijk rozig van! op de dagen dat ze niet in bad gaat(we doen dat om de dag) smeer ik haar na de fles van half 7 savonds altijd in met olie van natusan, ook met lavendel erin...werkt ook prima!
we weet heb hier wat aan?

groetjes minie

Rond de 4 weken zaten wij ongeveer hetzelfde. Ik vond het heerlijk savonds. Lekker op de bank gaan liggen met de salontafel op arm-afstand met drinken erop, tv aan, m'n man legde Kian dan op m'n buik en zo bleef ik 2 a 3 uur liggen tot de volgende voeding om 23.00 en daarna ging hij in z'n wieg. (vaak viel ik zelf ook in slaap hoor op de bank)
Geniet ervan! Nu blijft je kleintje nog een paar uur stil liggen op je buik. Dat is sneller over dan je denkt.
Overigens heeft dit maar iets van 3 weken geduurd, toen kon hij gewoon weer naar bed.
Verder sterkte ermee!
Liefs Phira

Mijn dochter sliep door met ca 3,5 week. Er zat toen zo'n 6 à 7 uur tussen de twee voedingen, dus ze sloeg eigenlijk gewoon één voeding over.
De nachten zijn sindsdien langzaamaan langer geworden. Nu (ze is nu bijna 3 maanden) zit er vaak 8 à 9 uur tussen en ik moet haar dan 's avonds voor de laatste voeding vaak wakker maken en ook 's morgens moet ik haar voor de 1e voeding wakker maken.
Ik geef borstvoeding op verzoek en heb haar dus zelf laten aangeven of ze 's nachts nog voeding wilde. Ze liet vanzelf steeds langere tijd tussen de voedingen zitten tot ze er dus echt een oversloeg.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi, hoi,

Volgens mij hebben heel veel kindjes van die leeftijd dat ze 's avonds het liefst bij mama willen zijn. Ons meisje van 4,5 week heeft het ook.  Ik vind het niet zo'n probleem, want ik doe 's avonds meestal toch niets en tv kijken lukt ook prima met een baby op de arm of op je buik. Het schijnt vanzelf over te gaan.
Wij gaan over van borst- naar flesvoeding en proberen in hetzelfde ritme te komen als jij aangeeft en hebben nu ook hetzelfde probleem: na een paar uur murmelen en piepen op de arm, valt ze in slaap als ze eigenlijk weer bijna aan de borst moet. De afgelopen avonden hebben we haar wakker gemaakt, gebadderd en toen de borst gegeven en ze sliep daarna heerlijk 4 uur. Maar omdat het toch een beetje tegen m'n gevoel in gaat om een kind wat helemaal voldaan is wakker te maken, gaan we haar vanavond gewoon in bed leggen en dan zien we wel hoe het gaat. Als ze die voeding overslaat is het ook goed, ze zal dan overdag wel wat vaker om een fles of de borst komen en dat mag dan ook. Zit er overdag gewoon iets minder tijd tussen de flessen, prima toch? Alles wat ze 's nachts langer slaapt...

Succes met uitvinden wat het beste werkt!

Eveline

Terug
Bovenaan