voedingsschema bij 6 weken

Hallo

Ik heb een dochtertje van 6 weken en ik geef haar flesvoeding (borstvoeding wilde niet lukken en ben daar na 3 weken mee gestopt). Nou vroeg ik me af of jullie kindjes al  een vast schema hadden/hebben op deze leeftijd en of jullie dat er zelf 'ingebracht' hebben of dat het vanzelf is ontstaan.
Onze dochter heeft namelijk nog niet echt een heel duidelijk ritme. Meestal zit er zo'n 4 tot 5 uur tussen maar soms wil ze ineens ook veel eerder weer  een fles.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

groeten,
Tessa
 
Hoi Tessa,
Mijn zoontje is nu 9 weken en heeft een ritme van ongeveer om de 4 uur een flesje. Bij zes weken had hij dit ook ongeveer. Alleen is het inderdaad zo dat ze de ene keer wat eerder komen dan de andere keer. Ik heb altijd een schema in mijn hoofd zitten, waar ik me ongeveer aan ga houden. Maar een half uurtje eerder of later dat maakt me niet zoveel uit. Als ik s avonds maar weer op een beetje schappelijke tijd uitkom voor zijn laatste fles.
Succes!
groetjes,
Rebekka
 
mijn zoontje is nu 11 weken en krijgt om de 3/3,5 uur de fles en dit 6x op een dag.(heb geprobeerd om de 4 uur te voeden maar dan huilt hij heel veel, meer geven per keer drinkt hij niet op)  toen hij 6 weken was kreeg hij 7 x per dag de fles en dan om de 3 uur.

toen hij 6 weken was kwam hij ook weleens na 2 uur al, dan probeerde ik toch nog tot 2,5 uur te rekken. heb ook altijd schema in mijn hoofd waar ik me aan probeer te houden. in ieder geval probeer ik het dagelijks zo in te delen dat hij voor 23:00uur zijn laatste fles krijgt.

succes
 
Mijn zoontje is nu zeven weken en heeft inderdaad ook nog geen echt voedingspatroon. Hij drinkt per keer ongeveer 110ml en dat zeven maal per dag. Heb ook meer geprobeerd te geven, maar dat drinkt hij gewoon niet op. Hij komt ongeveer elke 3 tot 3,5 uur. Ik plan het zo dat de laatste fles om 19:00 uur valt. Vanaf dan slaapt hij meestal tot 3 uur door en komt dan om 6:30 weer. We hebben een tijd lang de laatste voeding om 24:00 gegeven, maar ook dan werd meneer om 3 uur wakker met honger.
Ik zou zeggen, maak je niet te druk over dat ritme, dat komt vanzelf. Een baby geeft zelf wel aan, wanneer die honger heeft.
Mijn eerste twee kindjes probeerde ik altijd in een patroon te krijgen, wat nogal wat gehuil tot gevolg gehad. Nu laat ik mijn zoontje het gewoon zelf aangeven en moet zeggen dat ik een erg tevreden kereltje heb. Geeft een hoop meer rust.
Ivy
 
Onze Jacco is nu 5 weken, en het ritme is redelijk vast (6*135 ml) . Soms wil hij wel eerder, maar ik probeer toch aan het schema vast te houden.

Hij krijgt bij iedere voeding 135 ml, maar we zijn begonnen om een beetje te spelen met de hoeveelheden, zodat we de nachtvoeding uitstellen.

Eergisterenavond heb ik Jacco om 18:00 uur 100 ml gegeven, en tegen 22:00 uur heeft hij 180 ml gekregen. (Ja da's veel maar hij kreeg het op) en hij sliep door tot 6:00 uur.

Gisterenavond om 18:00 uur heeft hij 135 ml gekregen en tegen 22:00 uur 165 ml Hij sliep door tot 4:00 uur, en toen wilde hij maar 60 ml.

Die nachtvoeding zal ik dus steeds minder maken, de avondvoeding bied ik hem dus meer aan, en overdag zal hij ook meer krijgen als hij de nachtvoeding overslaat of veel minder krijgt.

Kortom we proberen het ritme te veranderen.

Miep

(PS ik let er natuurlijk wel op dat hij qua hoeveelheid over de gehele dag niet te weinig of te veel krijgt)
 
Terug
Bovenaan