voedingsschema bij 7,5 maanden

Hallo,
graag zou ik willen weten welk voedingsschema jullie hanteren (of hebben gedaan) voor een baby van 7 maanden. Mijn dochter krijgt nu 4 flessen (200 cc) en een groentehap. Fruit ben ik even mee gestopt ivm allergie (uitproberen). Wanneer ga je over op 3 flessen? Wanneer kun je brood of een korst brood gaan geven? Zijn nog andere hapjes waar je al mee kunt beginnen op deze leeftijd? Liga of soepstemgel of zoiets?
Ik hoop dat iemand me kan adviseren. BEDANKT alvast
 
Hoi Kim!

Mijn dochter is nu 8 mnd oud en krijgt nu het volgende:

7.00 fles 200 cc
9.30 liga
11.00 eerste helft fles (ong 100 cc)
12.30 tweede helft fles (ong 50 cc)+half broodje smeerkaas, leverpastei, jam of appelstroop
15.00 fruithapje
17.30 half potje groente+toetje (Yoghurt/kwark met diksap of fruit erdoor of een danoontje start)
20.00 fles (ong 200 cc, wisselt nog weleens)

Ze krijgt dus eigenlijk nog maar 3 flessen (al vanaf 6 maanden, dan MAG je al overstappen op 3)maar ik geef de middelste fles in 2 etappes, ze drinkt niet graag zoveel achter elkaar.

Brood mogen ze vanaf 6 maanden: licht bruin of witbrood. Nog geen volkoren. Ik ben ook begonnen met een broodkorst, maar hier verslikte ze zich vaak in. Nu geef ik haar gewoon stukjes zonder korst met een beetje melk op het bordje, zodat het wat soepeler naar binnen gaat.

Vanaf 6 mnd mogen ze in principe alle soorten fruit, maar rood fruit en kiwi en druiven kun je beter pas vanaf 9 mnd geven. Je kunt het beste elke week een andere fruitsoort uitproberen en echt een week lang die fruitsoort blijven geven, maar dat wist je vast al. OP zich is het heel makkelijk om er achter te komen wat voor tussendoortjes ze al mogen, staat vaak gewoon op de verpakking. Soepstengels mogen ook.Mijn dochter krijgt vaak ook wat diksap of venkelthee (oplosbare poeder te koop bij de drogist) tussendoor voor de extra vochtvoorziening.

Wat betreft de opvolgmelk: daar moet je kindje minimaal 500 cc van binnenkrijgen. Dan krijgt zij genoeg vocht en voedingsstoffen binnen. Het aantal cc dat op het pak staat is eerder en maximum dan een minimum.

Lekker dat je dochter de flessen zo goed drinkt. Wou dat die van mij dat deed. Je mag er dus een fles uitgooien (vaak die van ong 16.00) want het zorgt wel voor een erg vol gevoel en vaak eten ze de andere hapjes dan een stuk slechter. Maar feit blijft dat tot 10 mnd de opvolgmelk het belangrijkste is!

Hopelijk ben je wat wijzer geworden. Laat ff weten hoe het gaat. Succes ermee! Groetjes, Marieke.

P.s: goede site: ga eerst naar babyinfo.nl en dan naar babybox of naar Ouders Online-archief-heel veel vragen+ antwoorden van andere ouders!
 
Hi Kim,
Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt:
7.00 uur pap, nutrilon 2 met bambix
11.00 uur: zelfgemaakt fruithapje van 2 of 3 soorten fruit en 1 liga erdoor
15.00 1 bruine boterham met korstjes met smeerkaas of smeerworst+ halve fles
18.00 uur groentehapje
20.00 uur laatste fles 200 ml

Mij is verteld dat hij nu min. 500 ml melk per dag moet binnenkrijgen en dat heeft hij met dit schema. CB vind dit een prima schema voor hem. Hij is best groot namelijk. Succes,

Groetjes,
Linda
 
O ja bijna vergeten: je hebt berenkoekjes voor baby's vanaf 6 mnd dus die geef ik m ook, lijkt een beetje op liga maar breekt en smelt niet zo snel. en ze mogen ook diksap en danoontje maar mijn zoontje spuugt nog veel vloeibare dingen uit zoals water dus iom cb geef ik dat soms van een theelepeltje om te kijken of ie het binnen houdt maar een half flesje komt er na 2 minuten uit. Ik ben op ziekenhuis geweest want was bang dat ie niet genoeg vocht kreeg maar dat krijgt ie gelukkig wel met 500cc fles per dag, dus wachten tot ie er overheen groeit.

Groetjes
Linda
 
Terug
Bovenaan