Voedingsschema bij 8 maanden

Hallo, graag wil ik weten wat jullie baby's van +/- 8 maanden eten op een dag. Mijn dochter krijgt:
- 7.00 uur: fles pap van 200 cc
- 11.30 uur: 3/4 boterham + fles 120 cc
- 15.00 uur: bambixkoek/liga + fles 120 cc
- 18.00 uur: groentepotje + Danoontje start
- 20.30 uur: fles 180 cc

Mijn dochter heeft erg veel last van eczeem en het blijkt door fruit te komen. Dat geef ik nu dus niet meer. Dus geen fruitpotje, geen vruchtensap, geen diksap. Wel probeer ik water en thee te geven, maar dat wil ze meestal niet. Slechts enkele slokjes.
Is dit schema o.k. of kan ik dingen misschien beter anders doen?

Welke andere dingen kan ik nog geven? Is jullie schema ook ongeveer zo?
 
Mijn schema (Mischa is nu 7 en een halve maand)
8.00 uur bv
9.30 fruithap
12.00 bv
13.00 boterham en thee
16.00 bv
18.00 groentehap en yoghurt
20.00 bv
24.00 bv

Als tussendoortjes krijgt Mischa ook bv en geef ik eigenlijk geen koekjes ed. Mischa drinkt alleen maar (rooibos)thee extra en geen sap. Als ik jouw schema zo zie dan lijkt het wat dat betreft best wel op dat van mij.

groetjes rebecca
 
Hallo,

Wesley is ook 7,5 maand, dit is zijn schema:

8.30 uur Fles van 200ml
10.30 uur Fruithapje (vers of half pot)
12.30 uur hele boterham + 120 ml fles
15.00 uur Liga of rijstwafel met sap
16.30 uur Warme maaltijd + danoontje
19.00 uur 120 ml fles

Tja de tijden kunnen wel eens wat anders zijn maar zo ziet het eruit.
Minder fles dus inmiddels.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Cindy
 
Hoi Cindy!

Ik zie dat jouw zoon ook niet zo'n melkdrinker is? Geruststellend om te zien dat mijn dochter (9,5 mnd) niet de enige is. Zij krijgt s'ochtends een fles van 200 (geen pap, wil ze niet) bij haar broodje 100/130 en s'avonds 150. Die 500 die ze zogenaamd perse moeten halen op een dag haalt zij dus ook (net) niet. Verder heb ik precies hetzelfde schema als jij, alleen krijgt mijn dochter de ochtendfles al om 7.00 en eet ze nog maar een halve boterham (als ik geluk heb).
Succes verder met je kleintje!

En Sofie: Je schema ziet er prima uit naar mijn idee. Ben wel benieuwd vanaf wanneer ze dan wel fruit mag. Lijkt me niet geheel onbelangrijk. Ook succes!
Gr. Marieke
 
hoi leuk om al die schema's te vergelijken!
mijn dochter 8 mnd krijgt het volgende:
8.30 papfles 200 cc
12.00 fles 200cc + half broodje
15.00 half potje fruit + sapje
17.30 half potje groente + danoontje
19.00 fles 200 cc

volgens mij is het ene kindje de melk eerder zat dan de ander.
groetjes Anna
 
Hallo allemaal,

Zag net even dat ik iets verkeerd had opgeschreven. Wesley begint namelijk met pap om half 9. Dus wel fles van 200 ml maar dan pap gemaakt, bambix erdoor en dan van een lepel. Gaat uitstekend.
Ja Marieke, wesley hoeft inderdaad ook niet zoveel melk meer, nou ik zit er niet mee hoor, hij groeit perfect.

Groetjes Cindy
 
Terug
Bovenaan