Voedingsschema/dagschema 7 maanden?

Hallo

Ik ben even benieuwd wat jullie qua voeding. Mijn kleine is net  7 maanden en krijgt nu 4x fles, (om 7/11/15/19 uur)  1x fruithapje s morgens en 1x warm eten 's avonds. Ze mag nu wel meer, maar weet even niet goed hoe ik dit aan moet pakken? Pap geven of  brood of allebei en wat voor tussendoortjes en wanneer?

Graag hoor ik hoe het jullie het doen, het liefst met tijdschema's. Heel erg bedankt alvast!

Groetjes Pipje

Hoi,

Onze dochter is deze week 7 maanden. Ik heb het volgende schema:

8.00 uur;         150 -200 opvolgmelk
10.00 uur;      potje fruit
12.30 uur;     200 opvolgmelk met 6 eetlepels bambix groeimelk(wordt pap) moet
                                eigenlijk n boterham rond deze leeftijd, maar dit gaat echt nog niet, heeft ook
                                nog geen tandjes.
15.00uur;      evt. rest fruithapje en een lange vinger (diksap wil ze niet)
17.00uur:     1 potje groente 6 mnd
19.30 uur;    150-200 pyamapapje

ben ook wel heel benieuwd naar andere schema's.

Groetjes marja

Hoi,

Ilyas is nu 6 mnd en 1 week en zijn schema is als volgt (sinds een dag of 3):

6.00      ongveer 230 cc opvolgmelk (210 water en 7 schepjes) + bambix (eet hij niet helemaal op, maar best veel)
9.30       rijstwafeltje o.i.d.
11.00 230 cc melk + brood(korstje)
14.30 fruithap en diksap/water
17.30 groentehap + danoontje
19.30/20.00 230 cc opvolgmelk + rijstebloem

Moet ik wel zeggen dat er van het rijstewafeltje, het brood en het diksap allemaal meer op de grond beland dan dat er in gaat.

Groetjes,
 mienetje

Hallo Pipje,

Onze dochter is over een paar dagen 7 maanden.
We zijn nog niet met brood begonnen, maar wil dat volgende week wel gaan proberen. Ze krijgt 's morgens en 's avonds nog bv, dus aan pap doen we ook nog niet.
Het schema ziet er ongeveer zo uit:

7.00 bv
10.45 fruithap (2 stuks of 3/4 potje)
12.30 fles 180 cc + 6 schepjes
15.30/16.00 diksap (wil ze niet altijd), heel soms een stukje liga erbij
17.00 warme maaltijd (1/2 tot 3/4 potje), daarna rest van de fruithap
19.30 bv

Succes

Groeten,
Wilmi

Hoi hoi,

Jesse is vandaag precies 7 maanden, en sinds gisteren heb ik er een fles afgehaald. In plaats daarvan krijgt hij de dag door de gelegenheid om wat water of diksap te drinken. Meestel uit de fles, soms proberen we het uit een beker, maar dan gaat bijna alles er langs. Zijn schema nu is:

8.00  - 8.30          Papfles 240 ml
's ochtends        Rijstewafeltje/broodkorstje en water/soms diksap      
12.00 uur                Fles 240 ml
14.30 uur                Fruithap 200 ml
17.00 uur                Groentehap 130 ml + Fles 100 ml
19.30 uur                Fles 240 ml

Van de rijstewafel eet hij meestal niet zo veel. De fruithap gaat meestal helemaal op. Groente is niet favoriet bij Jesse dus krijgt hij nu nog maar 130ml. Gaat dat er goed in, dan proberen we de dag erop weer wat meer. Van flessen laat hij zelden wat over. Hoe sneller en hoe meer, des te beter.

gr Janneke

Hoi
Mijn zoontje is ook zeven maanden en zij schema ziet er als volgt uit.

7.30 papfles met bambix
10.00 fruit zelfgemaakt evt thee
12.00 fles
15.00 diksap met 1 liga tweede stap
17.30 groente en aanrdappel zelfgemaakt
19.00 papfles met bambix

verder krijgt hij tussendoor nog wel drinken water thee of diksap en soms een broodkorst of babyrijstewafeltje.

groetjes Judith

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Grappig om te zien dat iedereen toch weer verschillende dingen doet.   Ik ga alles nog even rustig bekijken en dan maar mijn eigen combinatie maken.

Nog even een vraag:

Hoe begin je met een rijstwafel, lange vinger of soepstengel? Laat je hem/haar er gewoon op sabbelen? Ik ben zo bang dat ze zich erin verslikt. En een Liga bijvoorbeeld, prak je die fijn in diksap of water oid?

Gr. Pipje

Hoi!

Mijn zoontje is ook bijna 7 maanden. Hij krijgt nog borstvoeding en fruithapje en een groentenhapje. Zo ongeveer zoals hierboven in de schema's is beschreven.
Ik vroeg me alleen af: een Danoontje??!! Is dat niet een beetje vroeg voor zo'n klein kind? Er zit toch koemelk in en veel suiker? Hoe zit dat?

Groetjes,
Inge.

Terug
Bovenaan