Voedingsschema en bedtijd baby 4maand

<p>Onz zoontje is vandaag 4 maand oud. Al van zijn 10 weken slaapt hij door van na de laatste voeding tot 8u30 s'morgens. Ik besef dat we hier echt wel geluk mee hebben. Nu is hij 's avonds rond 20u echt wel moe maar kan hij niet slapen voor hij zijn laatste fles heeft gehad. Dit is eigenlijk al van in het begin zo. Als hij na de fles van 19u30 toch inslaap valt is dit voor 45min. Nadien blijft hij wakker tot de laatste fles. Die hebben we nu al naar 22u30 kunnen vervroegen ipv 23u30. </p><p>Herkent iemand dit? Het lijkt echt alsof hij niet aan zijn nachtslaap wilt/kan starten voor hij 'allemaal' zijn melk gehad heeft.</p><p>Hij drinkt na 5 flessen per dag (gem. 900ml per dag)</p><p>We hebben al geprobeerd om hem 4 flessen te geven m1ar met 4 flessen van 210 heeft hij niet geboeg en dan kot</p><p>Met hij 's nachts rond 4u terug voor een voeding.</p><p>Zijn dutjes overdag lopen perfect. Ik wil dus enkel die bedtijd wat naar voren. Zal dit pas lukken als hij patatjes en fruitpap gaat eten? </p><p>Ons schema nu is:</p><p>8u a 8u30: fles </p><p>10 tot 11 ochtenddutje</p><p>12u: fles</p><p>13u30 tot 15u30: middagdutje</p><p>15u45 a 16u: fles</p><p>17u tot 17u45: namiddagdutje</p><p>19u30: fles </p><p>Meestal geen dutje tot laatste fles</p><p>22u30: laatste fles en zonder probleem in bed tot de ochtend.</p><p> </p><p> </p>

Hier exact hetzelfde probleem. Ik heb pas een soortgelijke vraag gesteld in "naar bed naar bed zei Duimelot".

Vervelend hé... ?

Zeer vervelend. Moest ik merken dat hij gewoon vrolijk en niet moe is, heb ik er geen probleem mee. Maar hij is wel degelijk moe.. ik denk soms dat ik hem pas vroeger in bed zal krikgen als hij geen late fles meer drinkt..
Ik bekijk jouw brrichtje eens ?

Ja rond die 4 maanden is lastig. Is jullie kindje dan verdrietig? Die van ons wilde ook niet. Het enige wat werkte was op zijn buik in de kinderwagen een rondje lopen en dan sliep hij op zijn buik in de wagen tot de laatste fles. Op een gegeven moment met 4 maanden dacht ik nee dit wil ik niet meer en heb ik 2 avonden volgehouden met in zijn bed leggen. In bed leggen en op zijn kamer blijven in het donker. Als hij dan een huiltje gaf wreef ik over zijn buik en of hoofd en deed ik sttt stt. Dan op een gegeven momrnt deed ik alleen nog stt en daarna wat verder weg. Dan achter de deur blijven. En uitwindelijk sliep hij die 1e avond maar 30 minuten, terwijl ik heel intensief bezig was. Dag erna ging het beter. Het werd steeds iets langer. Na een week sliep hij heerlijk in zijn bed. Met precies 6 maanden toen hij wel flink at heb ik die fles van 23.00 weggelaten.

Mijn dochter is nu 10 weken en slaapt ook niet vanaf 18u savonds tot na de laatste fles.
Deze deed ik altijd rond 23u maar vanaf 20u was het drama. Huilende, gieren, wiegen en maar rekken tot die tijd voor de fles. Ok was het zat. Ik ben het steeds een half uur gaan vervroegen om de paar dagen
Ze krijgt nu rond 2145 de fles. Ligt tegen 2230/23 in bed en slaapt tot ergens tussen 630 en 8u.
Ze krijgt 6 flessen op een dag van 150.
Dus ik zou gewoon kijken hoe je baby het doet als je eerder de laatste fles geeft.

Enne ik neem niet aan dat je nu al patatjes aan je baby geeft ? dat lijkt me niet zo gezond

Terug
Bovenaan