Voedingsschema en slaapritme 1 jaar??

Hai medemoeders,

Onze tweeling (Sarah en Lotte) is 1 december 1 jaar geworden. Nu vroeg ik me af hoe jullie voedingsschema's er uitzien. Op dit moment is het als volgt bij ons:
08.00 uur: fles 180 ml., 6x Nutrilon 2, aangevuld met pap
10.00 uur: fruit uit potje
12.30 uur: ieder een boterham met boter
13.00 uur: fles 150 ml., 5x Nutrilon 2
16.30 uur: warm eten (potje Olvarit) en een Danoontje (ieder een potje en ieder een Danoontje.
19.00 uur: fles 210 ml., 7x Nutrilon 2, aangevuld met Nutrix

Ze slapen van 10.00 uur tot 12.00 uur en van 15.00 uur tot 16.00 uur. Na de fles van 19.00 uur gaan ze naar bed en zijn ze rond 07.00 uur weer wakker.

Wel hebben ze de laatste tijd dat ze midden in de nacht even wakker worden en dat we eruit moeten. Een speentje in de mond doen is dan niet meer genoeg want er is dan heus groot verdriet volgens de dames. Geen flauw idee waar dit vandaan komt want tot voor kort sliepen ze de nacht gewoon door. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,
Janet.
 
Hoi Janet,
Mijn zoontje Quinten is nu 15 maand. Hij zit al sinds hij  11 maand is op hetvolgende
schema.
08.30 papfles 200cc gewone halfvolle melk met 5 eetlepels Brinta
10.00 bekertje ranja en een kinderkoekje
11.30 1 boterham met beleg en thee of melk erbij.
Slapen van 12.00-14.30
15.00 fruithapje
17.15 warm eten. met de pot mee en yoghurt na
19.30 fles van 210 cc melk.
Lekker slapen tot de volgende ochtend.

Ook Quinten sliep altijd de hele nacht door. Maar helaas toen hij ong 12 maand was
begonnen ook hier de problemen. Huilen 's nachts en niet te troosten.
Wij gaven hem dan meestal een schone luier en een klein beetje warme melk.
Zo'n 100cc. Daar werdt hij weer lekker rustig van zodat hij wel doorsliep.
Ik weet dat je daar geen gewoonte van moet maken omdat hij er anders aan went.
Maar dat is hier niet aan de orde geweest. Hij kwam telkens op een andere tijd en
nu wordt hij nog wel eens wakker maar slaapt snel weer door.
Wat het was? Ik vermoed kiesjes maar weet het niet zeker. Hij krijgt ze nl achter
elkaar en ik mag absoluut niet in zijn mondje voelen dus ik weet het niet.
Als ze een jaar zijn geweest mag je ook gewone melk gebruiken voor je tweeling.
Of ze moeten met allergie zitten dat weet ik nat niet. Maar het scheelt wel een heleboel geld. Toch?

Het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
hoi

Mijn dochtertje Rebecca is 17 oktober  1 jaar geworden en zit sinds die tijd op ongeveer het volgende schema
7.30 : pap van 200ml halfvolle melk + bambix of boterham met 150 ml melk
tussendoor : cracker/soepstengel + roosvicee
12.00 : 1 -1,5 boterham met 150 ml melk
tussendoor : fruit  + roosvicee
18.00: met de pot mee eten (of 1 potje van 12 maanden) en yoghurt/vla
om 19.00 naar bed

Vanaf een jaar mogen ze halfvolle melk, minimaal 300 ml (melk+ vla). wel moet je dan vitamine D gaan bijgeven.

meestal slaapt ze s middags van ongeveer 1 - 3 , en soms nog 2x: van 10-11 en van 14.30-15.30 ongeveer)

Ook zij heeft vanaf ong. 11 maanden slaapproblemen. 's avonds/ nachts overstuur wakker worden, niet te troosten. Na een aantal keren haar steeds troosten, doen we dit nu nog 1 x (speen geven, aai over de bol) en laten haar daarna huilen. Na 2 nachten gaat het nu goed, soms word ze nog wakker, even huilen (seconden/minuutje) en dan weer verder slapen.   Volgens mij is het het verwerken van de dag.

groetjes
Melanie (mmv Marissa (2 jr/9 mnd) en Rebecca (13,5 mnd) )
 

Hallo mama's

Robin is nu 1jaar en 2 wkn... en zijn voedingsschema is

 7.30 - 8.00   Pap 210ml nutrix en bambix (tot een lekker papje)

11.00 - 11.30 Drie boterhammen die ook op gaan met leverworst ,smeerkaas   of iets zoets en 250 ml rosevice ook op

Dan gaat ie lekker slapen de ene keer een uurtje de andere keertje anderhalf uur.

Op 15.00 uur rosevice en liga

Om 16.00 zelfgemaakt fruit  
 
En dan om 18.00 - 18.30 Groente en dan lekker naar bedje tot de volgende dag 7.30-8.30

Ik heb het idee vergelijkbaar met jullie kids dat Robin een beetje weinig eet maar hij is tevree en voldaan.....

Gewone melk hebben we geprobeerd maar hij krijgt daar irritatie's van op zijn arm wat gaat jeuken dus we wachten nog ff

Groetjes van Meta de mama van Robin


 
Terug
Bovenaan