voedingsschema jongen 4 weken

Hallo,

Onze zoon weegt nu 4 kg en krijgt 6 flessen van 135 ml op een dag. Nu drinkt die deze nooit helemaal op en denken we erover om naar 5 flessen te gaan. Betekent dit dat ik dan iedere 5 uur een fles moet gaan geven? Heeft iemand daar ervaring mee? Hij krijgt 1 van de voedingen nu 's nachts.

Tessie1208

Hoi Tessie,

Waarom neem je niet even contact op met het consultatiebureau? Zij hebben wel een voedingsschema voor je.
Het lijkt mij een beetje te vroeg om op 5 flessen over te gaan. Maar ja, ieder kind is natuurlijk anders.

Groetjes,
Marianne

Hai Tessie,

Je zoontje geeft zelf wel aan wanneer je op 5 voedingen kunt overgaan. Mijn ervaring is dat als een kindje steeds zijn fles leegdrinkt, je de hoeveelheden gaat verhogen en daardoor eigenlijk vanzelf het aantal flesjes op een dag minder wordt. Want als hij meer gaat drinken, krijgt hij minder snel honger en zal hij zich minder snel melden voor zijn volgende flesje.
Maar inderdaad, je kunt ook het CB even bellen of er even langsgaan.

Succes!
Petra

Hoi Tessie,

toen ik op het CB kwam toen mijn zoontje 4 weken was, zei men tegen mij dat ik ook over kon gaan op 5 voedingen per dag. Dit betekent dat je elke 4 uur een fles geeft en dat  je kindje  's nachts moet doorslapen. Eventueel kun je dan nog een nachtvoeding geven. Je geeft dan bijvoorbeeld overdag 5 flessen van 150 ml en eventueel 's nachts een van 100 ml. Om op elke 4 uur een fles uit te komen zou je dan de tijd moeten gaan rekken van 3 naar 4 uur. Hoe snel en of  dat gaat hangt van je kindje af.

De uiteindelijke beslissing ligt natuurlijk bij jou als moeder zijnde. Er is een maximum hoeveelheid aan voeding die je je kindje volgens het CB per dag mag geven en je moet zelf weten in hoeveel keer je dat geeft vind ik.

Groetjes

Yvonne

Terug
Bovenaan