voedingsschema kind 2 jaar

AryaArjin

New member
<p>Dag lieve mensen. ik zit ergens mee, mijn dochter van 2 jaar lijkt de afgelopen maanden best wel afgevallen. ik weet nou niet of het aan haar voeding ligt. dit is haar eetschema:</p><p>8.00 - 3 boterhammen met beleg zoals, smeerkaas kipfilet/ pindakaas, amandelcreme noem maar op. ze kan er naar mijn mening zelfs 4 boterhammen op maar ik vind dat persoonlijk te veel voor zo een klein meisje.</p><p>rond 10.00 een banaan. en soms ook nog een koekje of cake met water</p><p>11.00 150 ml melk slapen tot 14.00.</p><p>om 2 uur iets warms, zoals patat, gebakken ei met worst, 2 stukken pizza</p><p>dan nog rond 16.00 bakje chips, rozijntjes of iets anders om te snacken</p><p>en om 18.00u avond eten. rijst met kip etc. </p><p>20.00 150 ml melk en slapen tot de volgende ochtend.</p><p>ik weet wel dat ze haar kies krijgt en dat dan misschien de oorzaak is dat ze is afgevallen. want inprincipe eet ze naar mijn mening wel gewoom goed..</p><p>wat denken jullie? ik waardeer jullie reacties enorm! </p><p>thnx</p>
 
Hoi hoi, 
mij vind dat ze persoonlijk juist behoorlijk wat eet. 
onze dochter is ook 2 jaar en 4 maanden dit is haar eetschema.
6.30 havermout met melk en 1 stuk fruit
9.15 2 van een cracker of maiswafels met kipfilet, pindakaas, philadellia etc
12.00 2 boterhammen met bovenstaande of hummus ei worst etc 
14.30 groenten met fruit zoals komkommer of tomaat met druifjes of advocado
18.00 warm eten kan van alles zijn.
overigens vandaag gewogen 15,5 kilo is niet heel licht. 
Het cb gaf aan dat ze rond deze leeftijd wat meer de lengte in gaan en minder goed eten, ik zie het nog niet maar goed. 


misschien heb je wat aan het schema.
Groet
 
 
Ik schrik niet alleen van de hoeveelheid, maar ook wát ze eet. Ze is 2 zeg je, maar krijgt patat of pizza als 'lunch'? In de middag chips als snack? In de ochtend soms koek/cake? Ik zal vooral de lunch proberen wat vullender en gezonder te maken, brood met groente- pap-havermout met fruit zoiets? Hoe dan ook, ik eet dit bij lange na niet op een dag!
 
Je kindje eet wel veel, maar ook erg ongezond. Het gaat niet (alleen) om hoeveel ze eet, maar vooral ook dat ze de juiste dingen eet. Met goede voedingsstoffen, waar ze van kan groeien.
Ik zou starten met de patat, pizza en chips uit haar eetschema te halen (op een avond in het weekend na). Waarom smiddags niet een paar boterhammen met een omelet, avocado, etc? Of een paar wraps met lekkere dingen erop? Bananenpannekoeken zijn ook heel makkelijk, lekker en voedzaam. 
 
@Ananas je hoeft ook niet zo dramatischte reageren hoor :)), als ik zeg chips of pizza bedoel ik dat niet elke dag. ze is 2 ik ga niet alles uittypen wat ze tot deze leefrijd allemaal  heeft gegeten. 
 
je hoeft ook niet zo dramatischte reageren hoor :)), als ik zeg chips of pizza bedoel ik dat niet elke dag. ze is 2 ik ga niet alles uittypen wat ze tot deze leefrijd allemaal  heeft gegeten. 
 
Wauw wat veel...
Hier zoontje van 22 maanden,
7, 7.30 2 rijstwafels
9 .00 uur fruit 
12.00 uur 2 boterhammen
14.30 bakje yoghurt 
16.00 vaak een soepstengel of soms een snoepje
17.00 a 17.30 avond eten. Pudding enof soms ijsje
 
Hij krijgt geen fles of pap. Weegt 12.2 kilo
 
Wauw wat veel...
Hier zoontje van 22 maanden,
7, 7.30 2 rijstwafels
9 .00 uur fruit 
12.00 uur 2 boterhammen
14.30 bakje yoghurt 
16.00 vaak een soepstengel of soms een snoepje
17.00 a 17.30 avond eten. Pudding enof soms ijsje
 
Hij krijgt geen fles of pap. Weegt 12.2 kilo
 
Terug
Bovenaan