voedingsschema kindje van 6 maanden

Hallo allemaal.
Onze kleine is alweer 6 maanden. Echt ontzettend snel gaat dat..
Hij krijft ondertussen al zijn fruit en groente hapjes.. ook een rijstebloem koekje gaat er met gemak in..
Maar ik rommel een beetje met de flessen.
Wat is jullie voedingsschema..

Onze kleine man krijgt.
8.00 uur. 180 water en 6 schepjes.
10.30 uur. fruithapje
en dan is het..

de ene keer wil hij wil tussen de middag een fles van 120 w. en de andere keer drinkt hij vrijwil niks.
Een broodje vindt hij overigens ook erg lekker, maar dan krijgt hij geen vocht binnen..
Ik dip het dan maar in mijn beker met melk.

dan rond 4 uur/ half 5 zijn groente hap met een toetje. maar dan wil hij ook geen fles meer.. Zou ik misschien eerst de fles moeten geven en daarna de groente.Bijv. een uur later.
Maar hij gaat rond half 6 nog wel weer naar bed.. Dan is hij echt moe..

Rond 20.00 uur krijgt hij de laastste fles. Die drinkt hij met gemak op.. soms zit daar wel bijna 260 in..

misschien hebben jullie raad.
alvast bedankt..

moniek
 
Hoi Moniek,
ik vond het ook moeilijk om alle "vereisten" in het schema te proppen zeg maar. ze zijn inmiddels 13 maanden en soms hebben ze gewoon een dag minder trek en dag sla ik fruit of de boterham over..... ik heb liever dat ze de warme hap aan het eind van de middag binnen krijgen en dan hopelijk lekker doorslapen.

geef je de kleine alleen melk als optie om te drinken of ook water ofzo? melk geeft namelijk een verzadigd gevoel en ligt zwaarder dan water etc. misschien heeft hij er gewoon geen trek in.
hier zijn ze geen fan van water dus ik doe er een heel klein beetje roosvice in. (water met een kleurtje) 6 maanden geleden wat ik blij dat ze 100 ml vocht binnen hadden gekregen naast de flessen etc en nu zitten ze meestal rond de 500 ml en als het heel warm is, nog meer.
ik ga morgen groene thee proberen om zo te kijken of ik minder roosvice kan geven. toch iets beter voor de tandjes....

een schema hadden we toen nog niet.... we zitten pas een maand op een schema. (zucht) bleek toch wat moeilijker met mijn 2ling.

succes ermee!

Groetjes,
Petra
 
Hoi !
Finns is vandaag 6 maanden geworden en eet   volgens dit schema :
+/-8u00 flesje nutrilon ( momenteem 240 water en 8 schepjes poeder)
rond 11u30 a 12u00 eet hij patatjes met groentjes ( en sinds vandaag vlees), een 200g
tussen 15u30 en 16u00 eet hij zijn fruitpap, ook een 200g
na de patatjes en na de fruitpap drinkt hij steeds wat water.
rond 19u00 krijgt hij z'n laatste pap ( 240 water en 8 schepjes) en daarna gaat hij z'n bed in tot de volgende dag.

binnenkort krijgt hij na z'n eerst pap een stukje brood. de papa w dan stillaan minder en het brood meer...


groetjes Nele
 
Terug
Bovenaan