voedingsschema met 10 weken?

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ons manneke is nu 10 weken weegt ruim 6 kilo en is 62 cm. hij zit nu op 5 voedingen van 190cc.
Maar hij heeft hetzelfde probleem als wat hij had toen we van 6 naar 5 voedingen zijn overgestapt. hij dinkt de flesje niet helemaal leeg, vaak moet ik hem wakker maken voor zijn fles. ook zit hij vaak wat met de fles te spelen, een beetje knagen op de speen en zo.

( hij heeft 3 tandjes waar hij last van heeft omdat ze door beginnen te komen.)

Nou vraag ik me af, ik hoor vaker dat ze overstappen van 5 naar 4 voedingen of dat de kinderen om 20 uur of 21 uur de laatste voeding krijgen, vanaf wanneer is dat eigenlijk??

Hij krijgt nu rond 7 uur, 11 uur,15 uur,19 uur   en 23 uur de fles dit kan soms wat schuiven ligt eraan of hij om 7 uur of 8 uur wakker word.

Soms denk ik wel eens eraan om wat pap in de fles te doen of misschien fruit proberen. heeft iemand hier ervaring mee??

ik weet even niet wat ik moet doen. misschien moet ik maar eens naar het cb bellen, maar eigenlijk ben niet niet zo kapot van het cb, die menen dat ieder kind volgens het boekje gaat.

groetjes Desiree mv thomas 12-10
 
hallo,
Ik heb geen ervaring met fles voeding op deze leeftijd. maar wel een vraagje   waarom wil je van 5 naar 4 flessen per dag?

Ik zou nog niet beginnen met pap of fruit daar is hij namelijk nog te jong voor den de darmen kunnen dat nog niet verwerken.
Daar zou ik dus nog even mee wachten.
Volgens mij laat een kind vanzelf een voeding vallen als hij daar geen behoefte meer aan heeft.
Groeten Marieke mv Rick 2jr en Joost 3 mnd
 
Hallo,

Mijn zoontje wil de nacht niet meer doorslapen waardoor zijn 5 voedingen die hij krijgt door de war raken. Hij word gewoon wakker omdat hij honger heeft.Blijkbaar heeft hij een wat voller gevoel in de maag nodig. Hij is nu bijna drie maand en wij zijn van plan om hem in de laatste fles een schepje rijstebloem te doen. Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan en dat ging prima. Je moet er ook niet gelijk een heleboel in doen. Heel rustig beginnen met een theelepel van die bloem en gelijdelijk laten wennen.
 
Wij hebben dit ook gehad met ons zoontje en het CB wilde dat we tot 5 maanden 5 voedingen zouden geven. Onze boef was groot, dus hij had dat echt niet nodig. Ik ben ook geen fan van het CB......
Wij zijn met 12 weken overgestapt op 4 voedingen en hebben toen rijstebloem in de laatste fles gedaan. Hij heeft hier nooit last van gehad en het ging prima. Na een tijdje werd hij 's ochtends wel wat vroeger wakker omdat hij honger had. Toen hebben we hem steeds een beetje voeding gegeven, zodat hij de volgende fles kon halen en het hele schema niet in de war zou raken.
Na een tijdje was die vroege voeding niet meer nodig. We gaven hem trouwens maximaal 100 cc in zijn fles en daarna direct zijn speen, dan sliep hij weer lekker verder. Hij is nu 14 maanden en het gaat nog steeds goed! Wij geven hem nu nog  3 flessen, het CB wil dat  we hem alle voeding uit een beker geven en de laatste  fles voor het slapen gaan moet eraf. Dit doen we  niet. Hij  is redelijk iel en doet het hier goed op, dus wederom kan het CB me gestolen worden. Volg lekker je gevoel, jij weet beter hoe  jou kindje is en jij voelt hem het beste aan.  
 
Gr. Cato
 
Hallo,
Kan het zijn dat je kindje misschien teveel voeding krijgt per keer zodat hij zo verzadigd is zodat hij voor de nieuwe voeding nog helemaal geen trek heeft?
Ik zou dan geloof ik proberen om per voeding wat minder te geven en door de laatste fles een beetje Nutrix.
Onze dochter is nu ruim 8 weken en zit op 5 keer 160cc en ze krijgt door de laatste fles een flinke theelepel rijstebloem. Ik weet het, het is volgens het boekje veel te vroeg voor de Nutrix maar het werkt als een tierelier. Ze is 's nachts nog niet 1 keer weer wakker geworden sinds ik Nutrix erdoor doe. Heerlijk. Nou moet ik zeggen dat zij ook helemaal geen darmkrampjes heeft gehad en daardoor durfde ik ook wel te experimenteren met de Nutrix.
Overigens heeft onze oudste dochter ook "tevroeg" rijstebloem gekregen maar ook bij haar ging het meteen super goed.
Misschien het proberen waard. Ik ben benieuwd. Succes!!
Groetjes Ineke.
 
hoi allemaal, mijn dochtertje is 12 weken en krijgt 5 flessen van 200 cc. de laatste krijgt zij om 11 uur maar is dan weer om 4 uur wakker omdat ze honger heeft. is dit normaal? of zou ik bij de laatste fles wat rijstebloem erbij doen, dat ze dan misschien langer doorslaapt...?
 
je zou dat best kunnen proberen omrijstebloem erdoor te doen.

Ik heb doorgezet met de 4 voedingen. ik moest van het cb wel na 2 weken komen wegen. toen ik begon was thomas 6,6 kg.

Hij krijgt 4 voedingen van 210cc ( ik doe meestal wat meer in de fles maar hij drinkt 210 cc op) en in de laatste fles wat nutrix.
Wel krijgt hij nog wat water of 1e sapje ( van nutricia) tussendoor. omdat ik het anders zo lang vind 5 uur niks drinken. ( en thee drinkt hij niet)
en s'morgens een beetje fruit.

Na 2 weken ben ik terug gegaan en gaan wegen, manneke weegt nu 7 kg. en nu kreeg ik gezegd dat het prima was om naar 4 voedingen te gaan het ene kind is er sneller mee dan het ander. en ik moest maar zo doorgaan.   ik mag de voedingen ophogen tot 275cc als hij dat weg zou drinken maar dat hoeft niet persee.

zolang hij vrolijk en tevreden is is het goed.

groetjes Desiree Thomas
 
Terug
Bovenaan