Voedingsschema na 4 mnd

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Het zal vast al eerder genoemd zijn,maar ik kan het even nergens vinden,dus stel ik de vraag,toch.
Onze dochter is bijna 4 mnd en sinds 3 dagen zijn we wat begonnen met groente- en fruithapje. Ook krijgt ze dan nog haar 4 flessen (210/7). Maar hoe pas ik het groente- en fruithapje in, hoeveel moet er dan in de fles en hoe zit dat qua tijd?
Ik vind het een heel gepuzzel,hoor. heb het idee,dat de voedingen dan veel te dicht op elkaar komen.
Ik dacht zelf: 07.00 fles, 09.30 fruit,11.30 fles,15.45/16.00 fles,18.15 groente en dan -nu nog- 21.30 fles.
Ben al helemaal aan het bedenken hoe dat straks moet als de laatste fles steeds vroeger moet.
Iemand tips?

Groetjes, Kirsten

Hallo!

ons schema bij onze zoon Tijl (20 juni 07) is:
08.00 fles
10.30 fruithap
12.30 fles
17.00 fles
22.00 fles

geven dus nog geen groentehap, maar die wil ik binnenkort wel ergens tussen proppen en dan de laatste fles naar 21.00 u doen.
Soms moeilijk he!

Dank je, 'Suus',

Jullie zitten een uurtje later qua schema (wij beginnen om 07.00),maar verder loopt het wel gelijk.
Vind het inderdaad lastig. Lijkt me allemaal zo kort op elkaar. Zit dan vooral met de hoeveelheid in de fles,maar ik denk,dat Erinn dat zelf wel aangeeft. Gister heeft ze bijvoorbeeld de fles van 15.45 weer gedeeltelijk uitgespuugd,dus daar gaat vandaag iets minder in.
Het schema zoals ik dat bedacht had,heb ik gister uitgeprobeerd en toen beviel het prima. ben benieuwd of het standhoudt.
En dat groentehapje blijven we geven,want madam smulde van de worteltjes!

Hoi Kirsten,

Wij hebben ook hetzelfde probleem want ik vond ook al dat de voedingen dan erg dicht op elkaar zitten. Maar wij hebben het volgende schema

07:00 fles
10:30 fruit
12:00 fles
17: fles als hij eerder wakker is kan hij dan tussendoor wat groente eten. Doen wij zelf nog niet wij geven alleen nog maar fruit
22:00 fles

Dat is bij ons het schema. Hij drinkt de flessen ook lang niet altijd op. Maar ik vind het belangrijkste dat hij genoeg gehad heeft en dat hij blijft groeien.
Misschien dat je hier wat aan hebt
Succes!

Groetjes Karin mamma van Nathan 02-07-07

hoi
onze zoon is ook 4 maanden en wij zitten op dit schema.
08.00 pap (ook wel is half 9)
10.00 fruit
12.00 fles 200cc
16.00 fles 200cc
18.00 groente (niet altijd)
20.00 fles 200cc

even een vraagje geven jullie al een heel potje fruit??
groetjes

Ik ben vandaag begonnen met 4 flessen ipv 5, ben heel benieuwd hoe ze straks de nacht ingaat want ze kreeg de laatste voeding altijd om 23.00 uur en nu met 4 flessen om 22.00 uur.
Ik heb vanmiddag ook wat fruithap gegeven maar dat is nog niet echt de moeite, ben gister bij het cb geweest en de verpleegkundige adviseerde om tot 6 maanden 3 dagen met een potje fruit te doen, vind ik wel weinig, nu gaat het nog wel maar als ze er straks aan gewend is wil ze vast wel meer.
Ze kreeg 5 flessen van 200cc (de laatste met nutrix)
En nu 4 x 240cc maar die drinkt ze niet leeg, toch teveel blijkbaar.

Schema vandaag was:
7.30 uur 240 cc
12.30 uur 240cc
14.30 beetje fruithap
17.00 uur 240cc
en straks om 22.00 uur de laatste 240cc met wat nutrix.

We proberen het maar zo en zien wel hoe ze het vind, ik vind het best lastig om uit te vogelen wat wel en niet werkt.

Groetjes Carin

Tja,die pap 's ochtends daar moeten we nog maar even mee wachten. Madam is namelijk erg,erg gulzig en verslikte zich continu toen we het probeerden. Maar ze doet het nog prima op de fles.
om 07.00 en 21.30 krijgt ze 210/7 en dan om 12.00 en 16.00 180/6.
We geven wel al elke dag groente,maar ze geeft dan zelf wel aan of ze wil of niet. Gister was ze bijvoorbeeld te moe en heeft maar een paar hapjes gehad. En toch redde ze het tot 21.30. We willen de laatste fles best eerder geven,maar ze slaapt nu net sinds een week door. eerst wij zelf ook maar even bijslapen dus,voor we verder gaan 'experimenteren'.

Fruithapje geven we trouwens niet uit een potje,maar vers. Denk wel,dat dat overeen komt met een volledig potje. Ik hoef er bij Erinn echt niet mee aan te komen om 3 dagen met een potje te doen,hoor. Maar daarom doen we dan ook minder in de fles. Anders wordt het straks een dikke dame.

Hoe slapen jullie kleintjes met dit etensschema dan?
Gaan ze bijv. ook naar bed tussen de 1e fles en het fruithapje?

Terug
Bovenaan