Voedingsschema reflux baby?

Beste mamma's

Een vraag aan jullie omdat ik er zelf niet meer uit kom.. overal geweest van huisarts tot ziekenhuis maar krijg nergens de antwoorden die ik zoek.

Mijn lieve zoontje is 5 weken te vroeg geboren en heeft vanaf het begin moeite met zijn voeding. Later is gebleken dat het reflux is en krijgt hij Omerprazol en motilium. Hierdoor gaat het wat beter met eten blijft wisselend en spugen stopt ookniet. Hij voelt zich dagelijks niet goed, zelf nu hij al vijf maanden is. Overal waar ik kom krijg ik het advies een schema te volgen, wat ik elke dag weer probeer met blijft een puinhoop. Hij krijgt 7 flessen van 135cc maar drinkt soms alles (meestal snachts) en overdag rond de 65. In het ziekenhuis vinden ze dat hij beter kleine beetjes kan drinken, mn huisarts zegt onzin.. hij kan makkelijk grote flessen drinken, laat hem maar hongeren. Ook is mij het boek van De Tevreden baby aangeraden (gelezen samen met Baby in een ritme etc) maar de schema's lijken niet zo geschikt voor reflux baby's.

Vaste voeding geprobeerd maar weer meer spugen/huilen. Zelf denk ik dat grotere flessen momenteel weinig nut hebben, hij huilt en spuugt het er weer uit.

Heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand iets van een schema voor reflux? Aangezien de "experts" er niet uitkomen vraag ik het nu aan jullie moeders, als ervaringsdeskundige😄
 
Wat naar dat je zo vastloopt in je zoektocht naar een oplossing voor je zoontje :-( Baby's zijn idd gebaat bij vaker kleinere hoeveelheden voeding en dat geldt voor kindjes met reflux helemaal... Op Facebook is de besloten groep 'baby reflux NL/BE' te vinden, waar je terecht kunt voor ervaringen, informatie en een steun in de rug. Sterkte!
 
Beter kleinere hoeveelheden. Maar dit klinkt niet als alleen een refluxprobleem. Mijn oudste had verborgen reflux en daar kwamen we met 4 maanden achter.  Die dronk grote hoeveelheden, maar spuugde niet. De tweede had zware reflux. Ook nexium en motilium gehad, maar probleem bleef. Vast voedsel was een nog groter drama. Dus hij heeft heel lang op allery care van Hero gestaan. Hij heeft extreem gevoelige darmen en dronk daarom ook zo ontzettend slecht ( hij was inmiddels 14 maanden toen er eindelijk antwoord kwam)

Is er al een echo of foto gemaakt ivm de reflux? En wat voor voeding krijgt hij nu? Eventueel doorverwijzing vragen naar een mdl arts.
 
Supertje wat erg dat je beide kindjes dat hadden! Ja ben in het Sophia Kinderzuikenhuis geweest en daar hebben ze een slikfoto genomen, dat was zo erg.. Toen is daar reflux uitgekomen. We hebben ook nexium gehad maar daar leek het eerder erger van te worden, arm ventje was heel de dag misselijk. Bij Ezra was het vaste voedsel ook geen succes, ook weer mee gestopt. Ik ben overal geweest, kinderziekenhuis, huisarts, osteopaat, cb, you name it. Overal hetzelfde: "rot he, gaat vanzelf over hoor" maar mijn arme jongen is sinds zijn moeilijke geboorte nog geen dag goed geweest. Van de osteopaat kregen we de tip om over te gaan op Pepti en dat heeft wel wat verschil gemaakt. Wat vreselijk dat het bij 14 maanden geduurd heeft.. hoe ben je het doorgekomen..
 
Je moet door. Er is geen andere optie. Hij huilde gemiddeld 10 tot 14 uur per dag. Met uitschieters naar 20 uur. Wij zijn uiteindelijk ook in het Sophia geweest. En die slikfoto hebben ze ook gedaan. Later nog een biopt van zijn darmen. En het hield niet op met 14 maanden. Maar ik dacht iedere keer,  volgend jaar is alles anders.  En dat klopt ook. Het wordt minder en het gaat op den duur beter. Wij hadden op den duur uitgevonden dat hij stokbrood wel kon verdragen. Dus hebben we onze bakker gevraagd om van dat deeg een "normaal" brood te bakken.  Toen was hij 8 maanden. Na de 14 maanden zijn we pas verder gegaan met vast voedsel.  Geen potjes maar alles zelf geteeld en klaargemaakt. (Biologisch is uiteraard ook goed) enkelvoudige groente en dan dagen proberen of hij reageerde.  Na 3 weken ging dat best goed en ben ik langzaam dingen gaan mengen. Fruit kon hij echt niet hebben en lust hij nu nog niet ( hij is nu 3 jaar). En is sinds februari van de nexium af. Heel soms krijgt hij nog een zakje. Met de motilium zijn we met 18 maanden gestopt. In zijn flesvoeding deed ik ook johannesbroodpitmeel. Het blijft zoeken naar wat werkt voor je mannetje. En tuurlijk ben ik ook wanhopig geweest. Uiteindelijk komt het goed, maar tot die tijd zit jij met je handen in het haar. Geniet van de kleine mooie momentjes.



Je mag me anders ook wel een mailtje sturen hoor.



supergirl_274@hotmail.com
 
Terug
Bovenaan