Voedingsschema rond 8 maanden

Hoi allemaal,
Mijn zoontje is bijna 8 maanden. Volgens het CB mag hij nu 'alles' eten. Maar ik vind het best lastig om van dat 'vloeibare' schema naar een schema van vast voedsel over te gaan. Heeft iemand daar goeie tips voor?
Wat hij op dit moment krijgt, is 1x de borst ('s ochtends) , 3x 200cc Nutrilon 2, 1x fruithapje met een 1/2 Liga erdoor, 1x groentehapje en nog ergens op de dag een 1/2 Liga met wat drinken (valt ook niet mee dat drinken, want eigenlijk lust'ie alleen maar melk).
Maar wat is nou een goed moment van de dag om bijvoorbeeld brood in te passen? En geef je dan eerst brood en dan de fles? Of juist andersom? Aangezien mijn zoontje rond voedingstijd niets anders wil dan de fles... En hoe zit het met pap? Of is het maar net wat jezelf handig vindt?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Hoi Birgitte,
Wat je kan proberen is je zoontje alvast laten wennen aan brood d.m.v ongeveer een uur voor hij de fles krijgt al wat te geven,dat kan je dan geleidelijk opvoeren dan vervalt er vanzelf een flesvoeding.Als je je zoontje brood geeft dan is de pap overbodig mits het bruin brood is of pap en dan geen brood.Oja en het is allebei even wennen aan weer een ander schema,,misschien heb je wat aan mijn schema,+/- half zeven brood,8.oo uur borst,om 10 uur fruit,12.30 uur borst,15.00 danone v.a 6mnd,16.30 uur groente,19.00 uur fles en tussendoor geef ik haar wat dixap +-150 ml,hopelijk heb je wat aan mijn advies groetjes.b































 
Hoi Brigitte,

Hoewel natuurlijk elk kindje anders is heb je misschien wat aan het voedingsschema zoals mijn dochtertje van 9 maaden het nu krijgt:
9.00 uur (wat een luxe he):200 cc melk

13.00 uur: 1 bruine boterham gedoopt in melk of met beleg (smeerkaas, smeerworst, pindakaas enz.) + 100 cc melk

15.00/15.30 uur: fruithapje + diksap (of een danoontje of liga)

17.30 uur: groentenhap + 120 cc volle yoghurt

21.00/21.30 (omdat mijn kindje 's morgens zo laat wakker is krijgt ze de laatste voeding relatief laat): 200 cc melk met bambix.

Gedurende de dag laar ik ze regelmatig diksap drinken.

Op dit moment zit ik dus op dit schema, maar daar is ook wel enkele dagen/weken overheen gegaan hoor. Tip: begin niet op 1 dag met verschillende nieuwe dingen, maar laat ze geleidelijk wennen. Van het consultatieburo moet alles in 1 keer, maar neem de tijd, anders frustreer je alleen jezelf en je kindje!

Groetjes Judith

 
Het is per kind natuurlijk heel verschillend, je moet gewoon even uitvogelen wat het beste bij jou en je baby past. Bij ons gaat het zo:

Tussen 7 en 8 fles met 250 ml melk
Rond 10 uur pap (ook ongeveer 250 ml, dan heeft ie in ieder geval genoeg melk binnen voor de hele dag)
Rond 12 uur fruithapje
Tussen 3 en 4 uur soms een ligakoek met bekertje water
Rond 6 uur warm eten (meestal aardappeltjes en groente of linzen en groenten en volle yoghurt na.

Wij geven dus 'sochtends eerst melk omdat we dan nog zoooo slaperig zijn, dan wil ik me echt niet druk maken met een bordje pap enzo. Oh, soms doen we na het fruithapje nog wel eens een paar hapjes brood om te oefenen. Als het broodeten goed gaat verschuif ik het fruithapje naar 3 uur en dan krijgt ie brood tussen de middag.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan