voedingsschema van 5 naar 4 voedingen en een fruithapje

Hallo,

We zijn twee dagen geleden begonnen met het geven van een fruithapje en onze zoon Joost vindt het heerlijk. Joost is 19 weken en krijgt nog vijf voedingen, hij weegt ruim 6,5 kilo en is een tevreden ventje. We moeten hem voor de laatste voeding van 22.30uur altijd wakker maken, daarom lijkt het ons een goed idee om over te gaan naar vier voedingen.

Joost krijgt om 08.00uur, 11.30uur, 15.30uur, 19.30uur een flesje van 180cc en om 22.30 een flesje van 100cc met een schep nutrix. Tussen de flesjes slaapt hij veel en het is dan ook nog even zoeken naar een goed tijdstip voor zijn fruithapje.

Over twee weken ga ik weer werken en zal Joost zijn eerste fles om 07.00uur krijgen, we  zijn  daarom  op zoek naar een  'nieuw' schema dat toch niet teveel afwijkt van zijn ritme.

07.00 uur                        flesje 190 cc
10.00/10.30uur        fruithapje
12.00 uur                        flesje 180 cc
16.00 uur                        flesje 180 cc
19.30 uur                        flesje 200 cc met twee scheppen nutrix        

Is dit een redelijk schema of  kunnen jullie mij helpen met jullie ervaringen?

Hoi hoi,

Onze schema is bijna hetzelfde.
8:00 flesje, 10/1030 fruithapje, 12:00 flesje, 16:00 flesje, 19:30 flesje.
Hij krijgt tussendoor ook paar stukjes brood en in de avond rond een uur of 1800 eet ie een klein beetje mee met de pot.
Dit is ongeveer het schema maar kan ook soms ook iets afwijken, ligt er ook vaak aan in wat voor bui hij is.

Als ik moet werken dan kijk ik gewoon hoelaat hij wakker is, is hij heel vroeg wakker dan krijgt hij zijn flesje, is hij later wakker dan haal ik hem uit bed en dan breng ik hem naar me ouders/schoonouders en dan krijgt ie daar het flesje.

Groetjes kaat

Hoi Kaat

Bedankt voor je reactie!

We hebben nu twee dagen geprobeerd om dit schema vast te houden maar Joost had toch iets anders in gedachten.
We beginnen wel om 07.00uur met 190cc, rond 11.00uur weer een flesje met 180cc, tussen 13.00uur en 14.00uur zijn fruithapje (het hangt er een beetje van af wanneer hij wakker wordt), om 16.00uur een fles van 180cc en om 19.30 een fles met 200cc en twee scheppen nutrix. Dit gaat prima!

Ik ben wel blij dat ik al ruim twee weken ben begonnen om Joost een nieuw ritme te geven, dat scheelt als ik weer ga werken.

Hij slaapt geweldig. Om 20.00uur ligt hij in bed en om 07.00uur moet ik hem wakker maken.
groetjes Liene en Joost

hai liene,

Ik moet ook over gaan naar 4 flessen maar ben bang dta hij het niet red want snachts word hij dan wakker rond 3 uur en gaat hij niet slapen voor dat hij weer een flesje heeft gehad...tipss????

Wat zijn 2 schepjes nutrix 2 thee lepels of 2 eetlepels???

En wat voor speen gebruik jij dan voor die papfles???

Ik hoop dat datschema voor ons ook goed gaat.

Groetjes joyce

Terug
Bovenaan