voedingsschema van baby 4 weken

onze dochter is 4 weken oud en drinkt heel onregelmatig, ik maak een fles van 150 plus schepjes, de ene keer drinkt ze er 140 van maar de andere keer maar 80. soms komt ze om de 4 uur maar ook wel eens om de 2 uur. hoe krijg ik hier ritme in.
 
dit was bij ons ook een probleem. Toen zijn we ongeveer op de helft van het flesje een boertje gaan laten. Daarna ging de kleine elke voeding wat meer drinken en kwam er ook meer regelmaat in.

Maar echt een ritme hebben we pas sinds een maand ofzo, en ze is nu 6 maanden. Tot die tijd was het gewoon rommelig af en toe. Dat is trouwens heel normaal hoor, dat er met 4 weken nog geen ritme te ontdekken is.

Zolang ze maar goed blijft plassen en poepen, alert en vrolijk is, zou ik me er niet zo druk om maken. Die kleintjes laten zich nou eenmaal niet zo snel in een 'schema' dwingen.

succes
 
Hoi,

Heel herkenbaar. Onze dochter van 4 weken drinkt overdag ook heel erg onregelmatig. Gelukkig 's nachts niet (om 3 uur en om 6.30 uur). Volgens het CB is dat op deze leeftijd nog normaal en kun je het beste 'op verzoek' voeden. Bij onze oudste dochter is er op een gegeven moment vanzelf een ritme in gekomen, dus ik maak me nog geen zorgen!
 
Onze zoon is nu 5 weken en de ene keer drinkt hij wel zijn fles lees en de andere keer laat hij 20/30 staan, als hij dan honger heeft eerder dan de klok zegt maak ik 30ml aan en geef ik dat.
Hij krijgt nu nog flessen van 120ml water(=135ml voeding) en krijgt om 11 uur zijn fles en dan komt hij weer rond kwart over 3/half 4/kwart voor 4.
 
Terug
Bovenaan