Voedingsschema van een tweeling

Wij hebben een tweeling van bijna 6 maanden en hanteren nu het volgende schema:

08.30 uur: flesvoeding 150 ml.
12.30 uur: flesvoeding 150 ml.
16.00 uur: fruithapje
17.30 uur: flesvoeding 180 ml.
22.00 uur: flesvoeding 210 ml. + nutrix

Nu wil ik dolgraag de laatste voeding laten vervallen maar kan dat zomaar? En kunnen ze dan al fruit én groente gaan eten? Mag je ook al diksap o.i.d.  als tussendoortje geven?  Enig idee hoe mijn schema er dan uit  komt te zien? De meisjes zijn redelijk goede drinkers en de flessen gaan bijna iedere keer volledig leeg. Bij de laatste voeding moet ik ze echt wakker maken uit een diepe slaap maar de 210 ml. (+ nutrix) drinken ze wel volledig leeg. Aangezien wij in Spanje wonen is het wel lekker om Nederlandse tips te ontvangen. In Spanje gaan ze nl. uit van het standpunt dat baby's lekker dik moeten zijn aangezien dat een teken van welvaart binnen het gezin is.

Zonnige groeten,
Janet.
 
Hoi Janet,
Toen mijn zoontje 6 maand was (is nu bijna 9mnd) zat ik op hetvolgende schema:

08.00 fles 210cc+ 7 schepjes nutrilon
12.00 fles idem
slapen tot 14.00
14.30 fruithapje
16.30 potje groente en als toetje half kopje joghurt met halve liga of ranja
19.30 fles idem met 3 sch nutrix erdoor
slapen.

Misschien is het iets om de laatste fles te vervroegen?
Omdat je ze toch wakker moet   maken zijn ze er nog wel een keer aan gewend denk ik zo. En als je het gewoon elke keer een beetje vroeger doet, kun je ze straks de laatste fles zo tussen 19 en 20 uur geven en dan kunnen ze lekker doorslapen. Toch ook fijn voor jullie allemaal?
Succes ermee en geniet van die kleintjes en het mooie weer!
Hier is het nu trouwens ook heel lekker weer.
Groetjes Melanie. mmv Quinten
 
Hoi,

Als er geen sprake is van een allergie kan je met groente of fruit beginnen. Of beginnen met diksap.

1 soort per keer en dat langzaam opvoeren van een paar theelepeltjes tot een potje. Tussen 2 flessen door.  En hier verviel een fles toen ik het had opgevoerd tot een potje fruit en groente van 200 gr. Maar neem gewoon de tijd ervoor hoor. Het is extra dus geen haast. Bekijk gewoon welke fles er steeds minder wordt gedronken na mate je meer groente en of fruit gaat geven.

En je vraag over de laatste fles...moet dat van de dokter dat je 'm laat vervallen? Ik zou 'm inderdaad vervroegen en je kan 'm ook verdunnen als vervroegen niet lukt. dus dan meer water dan schepjes.

Vervroegen kan de oplossing zijn dat je dan die fles ervoor en de late naar elkaar toe werkt...

Succes!
 
Terug
Bovenaan