Mijn zoontje van 15 weken krijgt nog een nachtvoeding. Zijn laatste voeding krijgt hij rond 22:30 en daarna is het een verrassing wanneer hij komt. Eerst was dat steeds rond 2:30/3:00 en dan kwam ik op de dag mooi uit vanaf 7:00. Nu wisselt dit regelmatig en komt hij pas om 5:00 en daarna slaapt hij nog een uurtje (heel fijn voor onze nachtrust natuurlijk), maar dan geef ik hem niet om 7:00 als hij wakker is weer een fles, maar pas rond 9:00 en heeft hij daarvoor nog een slaapje gedaan. Op andere dagen is het ineens weer 2:30/3:00 of soms al om 2:00. Dit resulteert in steeds veranderende schema’s overdag, waardoor het lastig is om een ritme te creëren. Hij is al een zeer slechte slaper overdag (allemaal korte slaapjes), dus vind het lastig hoe hiermee om te gaan. Ik probeer het wel zo in te delen dat hij in ieder geval om 18:00 de fles krijgt en dan tussen 18:30/19:00 naar bed en dat gaat wel heel goed. Overdag zit er meestal zo’n 4 uur tussen zijn flessen. Hij mag voor zijn gewicht 5x180+6, maar hij drinkt ze niet allemaal leeg en kom dus ook regelmatig op 6 kleinere voedingen. In totaal drinkt hij rond 950-1000 ml, dus dat gaat op zich wel goed. Soms door de wisselingen komt hij dan ineens de hoeveelheid van 1 fles “tekort” zeg maar.
Kan dit al de slaapregressie zijn en moet ik het maar laten gaan? Ik ben wel een voorstander van mijn eigen kindje volgen, maar ook van ritme en structuur haha… dus eigenlijk weet ik het even niet zo goed ?? Iemand ervaring mee of tips?
Kan dit al de slaapregressie zijn en moet ik het maar laten gaan? Ik ben wel een voorstander van mijn eigen kindje volgen, maar ook van ritme en structuur haha… dus eigenlijk weet ik het even niet zo goed ?? Iemand ervaring mee of tips?