voedingsschema vier maanden en hoe doen jullie het met de slaapjes?

hoi

ons zoontje is bijna vier maand en ik vroeg me af hoe jullie het schema hebben en hoe doen jullie het dan met slaapjes tussen door?
hoe laat doen jullie de laatste fles?
graag advies.
 
Hoi,
Mijn zoontje is ook bijna vier maanden. Een echt schema heb ik eigenlijk niet. Omdat ik twee oudere kids heb, is dat ook haast niet in te voeren. Dan moet je weer daar heen om zo laat, de volgende dag is het weer anders.
Tot nu toe zijn er een paar vaste punten.
Ongeveer om 7.30 of 8.00 uur eruit. Wanneer de voeding valt is afhankelijk van of mijn zoontje om zes uur s'morgens is gekomen of niet. Soms slaapt hij door, soms wil hij wel om 6.00 uur eten. Meestal zit er gedurende de dag 3 tot 4 uur tussen de voedingen. Dat is weinig, maar s'avonds krijgt hij zijn laatste fles om 19.00 uur om vervolgens dus tot 6 of 7.30 te slapen.
Wat betreft slapen. S'morgens is hij altijd ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker en dan breng ik hem naar bed, dan is hij moe. S'middags tussen 13.00 en 15.00 uur is ook min of meer vast. Voor de res slaapt hij de ene dag heel veel, de andere dag amper.
Hij is een heel tevreden mannetje, dus dit werkt voor ons. Ik denk dat sommige babies wel wat meer regelmaat nodig zullen hebben.
Groetjes, Ivy
 
hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden maar weet nog wel hoe het zat toen hij vier maanden was.

06:30 u
10:30 u
14:30 u
18:30 u
22:30 u

Sinds 2 weken krijgt hij nog maar 4 flessen. Dit omdat hij vaak de fles van 10:30 u liet staan. Nu krijgt hij dus 06:30 u, 11:30 u, 16:30 u, 21:30 u. tussendoor slaapt hij steeds minder. eerst was het uurtje slapen, half uurtje spelen dan weer slapen etc. Tegenwoordig is het uurtje slapen anderhalf uur wakker dan weer uurtje of maar 3 kwartier slapen en dan weer spelen, maar moet zeggen dat dat wel iedere dag verschilt hoor. Als ik met de kinderwagen de stad in ga bijvoorbeeld dan slaapt hij zodra ik hem in de kinderwagen leg en wordt hij pas weer wakker als ik hem in de autostoel leg. heel fijn dus!
 
Hallo,

Mijn zoontje is bijna vier maanden en zijn schema is als volgt:

06:30 - 07:00: flesje
07:00 - 08:00: spelen
08:00 - 10:00: slapen
10:00: flesje
10:00 - 12:00: spelen
12:00 - 14:00: slapen
14:00 - 16:00: spelen
16:00 - 18:00: slapen
18:00: flesje
18:00 - 21:00: spelen, badje en soms slapen
21:00: laatste flesje, direct na flesje slapen

Het schema verloopt niet zo strak als hierboven vermeldt, maar komt aardig in de richting. Na de fles wil Guido vaak even spelen en dan wordt hij moe en gaat hij slapen. Als hij 's ochtends slecht slaapt, haalt hij dat 's middags vaak weer in door extra lang te slapen.

Groetjes Loekie
 
Terug
Bovenaan