voedingsschema voor baby 6,5 maand

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik heb een zoontje van 6.5 maand. Op advies van het CB heb ik tot bijna 6 mnd alleen flesvoeding gegeven i.v.m allergie.
Op een gegeven moment vond ik dat hij toch toe was aan groente/fruithapje.

Ben naar CB geweest en zij gaven aan om met klein groentehapje te beginnen.
Nu is mijn zoontje een hongerige baby(krijgt hij van Nutrilon ook speciale voeding voor) en ik vraag me af of hij genoeg heeft aan de kleine potjes(125gr) van 4mnd+ of dat ik toch met de grotere potjes (200gr) voor 6mnd+ ga beginnen.
Ik ben alleen bang dat hij dan misschien teveel krijgt.
Hier volgt zijn schema:

7.00 uur       flesvoeding 200ml
10.00 uur   half potje fruithapje 4mnd+
12.00 uur   pap (van flesvoeding 200 ml
16.00 uur   flesvoeding 200 ml
18.00 uur   potje groentehap 4mnd +
19.00 uur   flesvoeding 200 ml met rijstebloem

Wat vinden jullie hiervan?
Groetjes Sabine

Hoi,

Ik heb vorige week toevallig het consultatiebureau gebeld, ik geef bv en dan hoef je pas met 6mnd met groente te beginnen, maar ik wist de hoeveelheid ook niet meer zeker!
Zij gaan uit van 150-300 dus zolang ze daar in vallen is het in principe goed.
Maar dat hoeft natuurlijk niet meteen de eerste keer te lukken, alleen vanaf 6mnd hebben ze meer ijzer nodig en met die hoeveelheid zou dat goed zijn.

Gr MJ

Hoi hoi,

Bij mij zeiden ze als hij gewoon goed slaapt 's nachts en overdag ook vrolijk is, krijgen ze genoeg binnen. Ze geven het zelf wel aan.
Ik heb trouwens ook het advies gekregen (niet van het cb maar van een arts)  om juist potjes te geven of anders zijn fruit te koken (groente kook je zoiezo al). Dit schijnt beter te zijn voor allergie kindjes. Maar dat even terzijde, want je geeft al potjes.

Die van mij is nu 8 maanden en als ik een potje van 200 gr geef deel ik die in tweeen. Iets meer dan de helft in de ochtend en 's middags de rest met een half  liga koekje erdoorheen.

Terug
Bovenaan