Voedingsschema zonder late voeding

Hallo! Onze kleine spruit is inmiddels 4 maanden en omdat wij hem altijd wakker moeten maken voor de voeding van 23u heeft het cb gezegd dat we hem beter kunnen laten doorslapen. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel dat hij voldoende binnen krijgt (hij krijgt kv).

Hoe doen jullie dat met kindjes die tot de volgende ochtend slapen? Om ongeveer welke tijden geef je welke hoeveelheid voeding?

Ik ga er overigens niet vanuit dat hij meteen doorslaapt, maar ben toch heel benieuwd hoe jullie dat doen? Alvast bedankt!
 
Ik gaf juist de late voeding wel zodat ik er niet in de nacht uithoefde. Heeft bij mij beide zoons goed gewerkt altijd. Sliepen ze meteen door tot 0600 zoiets. 
 
Kan je niet je ena laatse voeding later geven? Dus dat je hem ipv 11 uur om bijvoorbeeld 9 uur geeft dat hij daarna gaat slapen? Sowieso zal hij wel genoeg binnen krijgen hoor, als hij honger heb laat hij dat vast en zeker merken!
 
Wij hebben onze kinderen nooit wakker gemaakt. Gaven wanneer ze kwamen. Om 1900 uur de fles en dan naar bed. En dan zagen we wel hoe laat ze kwamen en ja, soms was dat als we net lagen maar soms ook pas later. Rond 0630 begint de dag hier, dus dan kregen ze pas de fles weer.
 
Wij hebben rond die tijd ( een paar weken eerder zelfs nog) ook de fles van 23.00u laten vallen omdat we hem steeds uit een diepe slaap moesten halen. De eerste paar weken meldde hij zich wisselend tussen 03.00u en 05.00u. En daarna sliep hij ineens door tot 06.00u-06.30u. Nu is hij 5 maanden en slaapt hij nog steeds door, groeit goed en is tevreden. Als je kindje goed groeit en tevreden is hoef je niet bang te zijn dat hij te weinig krijgt
 
[quote quote=10572677]Wij hebben rond die tijd ( een paar weken eerder zelfs nog) ook de fles van 23.00u laten vallen omdat we hem steeds uit een diepe slaap moesten halen. De eerste paar weken meldde hij zich wisselend tussen 03.00u en 05.00u. En daarna sliep hij ineens door tot 06.00u-06.30u. Nu is hij 5 maanden en slaapt hij nog steeds door, groeit goed en is tevreden. Als je kindje goed groeit en tevreden is hoef je niet bang te zijn dat hij te weinig krijgt[/quote]
Dankjewel! Gaf jij hem overdag dan meer te drinken of kreeg hij gewoon een fles minder? 
 
Hij kreeg gewoon een fles minder. Hij bleef gewoon tevreden en sliep ook prima. Heb het wel voor de zekerheid even overlegd met het cb, maar zij vonden het goed. Zolang ze maar op gewicht zijn en blijven. Gewoon lekker proberen. Het was voor mij een verademing. Bij onze oudste hebben we de fles van 23.00u tot de 6 maanden volgehouden, puur omdat ik deze niet weg durfde te laten ? achteraf gezien had dat best gekund. Vond die tijd ook eigenlijk best rot. Wij gingen op tijd naar bed, maar na 1-2 uur moet je weer die fles geven en dan duurde het in mijn geval ook weer even voordat ik sliep na de voeding. Ik was kapot
 
Terug
Bovenaan