Voedingsschema zoontje 3 maanden

Dag allen,
Mijn zoontje is nu 3 maanden en ik vraag me af hoe jullie ervaring is met voeding.
Hij krijgt nu 5/6 flessen van 150-210 ml
De ene keer drinkt hij meer als de andere keer, wel is het zo dat hij per fles 150ml afgekolfde borstvoeding krijgt en de rest poedermelk. Hij is niet altijd voldaan en drinkt regelmatig 210 op... hij komt niet boven 1liter per dag. Hij woog 5600 bij 62cm (11-9 op het cb)

Hebben jullie kindjes al vaste tijden en hoeveelheden? Ik voel me onzeker dus hoor het graag ?

Groetjes Debby
 
Hoi Debby,
mijn dochter is nu bijna 3 maanden en krijgt sinds een paar weken 180 cc met 6 scheppen voeding.
ik geef vanaf het begin af aan al flesvoeding.
ze heeft niet echt vaste tijden omdat ze er 4 tot 6 uur tussen laat en snachts wel eens 7 of 8 uur dus de tijden kunnen nog wel eens verschillen. 
Ik volg haar maar probeer de laatste fles wel zo laat mogelijk te geven.
ze krijgt 4 flessen per dag, heel soms 5.
als ik er snachts nog uit moet dan is het maar zo.
ze word wel standaard tussen 8/9 wakker en dan haal ik haar uit bedje.
laatste keer woog ze bijna 6 kilo en was ze rond de 56cm.
groetjes
 
Hoi debby,
mijn zoontje is 11 wkn. En drinkt ook 5/6 flessen van 150 water/ 5 schepjes melk poeder. Hij meld zich vaak voordat de vier uur voorbij zijn, gelukkig slaapt hij de nachten goed door. Maar soms komt hij gerust om vijf uur smorgens. 
Ik zie nog lang niet gebeuren dat er langere tijd tussen de voedingen zit. Sommige baby’s slapen haast van voeding naar voeding. Helaas slaapt zoon lief hooguit een uurtje na de voeding. En ben ik blij als het weer tijd is voor flesje. Hem bezig houden tussen voedingen is, vind ik ook nog best een klus. Ach ja... van dag tot dag. Het kan zo weer anders zijn bij die spruiten van ons. Mischien moeten wij moeders wat relaxter worden...
 
Hoi mijn dochter van 11 weken drinkt 180 met 6 scheppen melk. Ze drinkt de fles niet altijd op maar krijgt om de drie uur. Dit heeft ze ook nodig. Ze was met 8 weken 5,5 kilo en 58 cm. Soms komt ze eerder of slaapt ze wat langer door. Ze krijgt dan wat later gaat fles volgens mij niet zo erg. 
 
Terug
Bovenaan