voedingsschema

Onze dochter is volgende week zes maanden en vorige week zijn we begonnen met fruithapje. Ze krijgt nu iedere dag om een uur of 10 een half potje fruithapje en voor de rest nog borstvoeding. Mijn vraag: hoe moet ik het nu verder uitbouwen -wanneer een heel potje -wanneer met groente beginnen. Kortom wie heeft een schema voor mij Want ik zoek een houvast

alvast bedankt
 
Hoi Anja,

Mijn dochtertje is nu 6,5 maanden. Mijn schema ziet er als volgt uit:

7.00/8.00 uur 200 ml fles melk
11.00 uur 200 ml fles pap
13.30 uur fruithapje
15.30 uur 150 ml fles melk
17.30 uur groentehap
20.00 uur 200 ml fles pap

En dan slaapt ze van 20.00 tot 7.00 uur! Heerlijk!
Ik weet het ook af en toe niet met de groentehap en fruithap. Moet ze nu een heel potje eten of een half? Krijgt ze teveel melk nog? Volgens mij moet ik binnenkort proberen af te bouwen naar 3 flessen en dan een boterhammetje proberen. Wie weet er meer?

Patricia
 
Ik weet niet hoeveel borstvoedingen je nog wil geven, maar dit is het schema dat het consultatiebureau mij heeft gegeven. Vanaf 6 maanden:
Totaal 4 voedingen en 1 fruithap, bijvoorbeeld: 3 borstvoedingen en 1 warme maaltijd en 1 fruithap of 2 borstvoedingen en 1 papvoeding en 1 warme maaltijd en 1 fruithap. De papvoeding kan van afgekolfde borstvoeding gemaakt worden of van zuigelingenvoeding.
Heb je interesse in de folder met het voedingsschema (tot en met het eerste jaar) dan kun je het bestellen via Thuiszorg regio 'shertogenbosch isbn 90-72291-13-1, maar ze hebben het vast ook bij jouw eigen cons. bureau. Succes!
 
Mijn dochtertje van bijna zes maanden eet als volgt:

Om 07.00 papfles
Om 10.00 uur fruit ( net zoveel als ze lust, soms een half potje soms een heel potje).
Om 13.00 uur melkfles
Om 17.30 groente met een danoontje toe
Om 20.00 papfles

en ze doet het er prima op.
 
Mijn dochter is bijna 7 maanden en mijn "schema" ziet er ongeveer hetzelfde uit als dat van Nicole, alleen i.p.v. een danoontje krijgt ze 100ml yoghurt en krijgt ze i.p.v. 20:00 uur om 21:30 een fles met 4 eetlepels rijstebloem. Ook mijn dochter slaapt lekker door en doet het goed. Ik vind het ook steeds weer moeilijk een ritme te vinden, vooral omdat het steeds als je eraan gewend bent weer veranderd! Succes ermee! Oja, ik doe in haar fruit een halve liga (uiteraard verkruimeld), vindt ze superlekker
 
Hallo,
Ik heb een zoontje van 5.5 maand. Mijn schema is sinds afgelopen vrijdag zoals dat van Nicole.
Ik ben overgestapt van Nestlé NAN HA1 naar Nestlé NAN HA2. Naar opvolgmelk dus. Maar nu ben ik heel bang dat hij niet tegen de opvolgmelk kan. Steeds als hij een fles opvolgmelk voor de helft leeg heeft spuugt hij alles (in golven) er uit. Daarna drinkt hij weer verder maar spuugt even later weer met grote golven alles uit.
HELP!!! Waar zou het aan kunnen liggen??
Ik denk dat ik voor de zekerheid maar terug ga naar de 1 melk. En morgen naar de huisarts waarschijnlijk. Komt iemand dit bekent voor???

Groetjes Cindy
 
Terug
Bovenaan