voedingsschema

hallo allemaal,mijn zoontje is nu bijna 4 maanden en begint dus bijna aan zijn groente/fruithapje.nu ben ik benieuwd hoe jullie voedingsschema is bij jullie baby s van ongeveer die leeftijd.Dus hoe laat de flesvoedingen en en op welke tijden de groente/fruithapjes of misschien nog wat diksap,heel graag jullie reacties..ps.een hele fijne pasen allemaal
 
Hallo
Misschien zitten jullie niet op dit antwoord te wachten. Ik weet dat het heel leuk is om met groente en/of fruit te beginnen, maar het wordt door de landelijke consultatiebureau's afgeraden om er al met 4 maanden mee te beginnen. Op die manier zou je namelijk zelf een allergie bij je kind kunnen kweken. Beter is om te wachten tot 6 maanden.
 
Nou een allergie kweken zal het niet zijn hoor. Het kindje moet dit al in zich hebben en kan inderdaad door (misschien inderdaad wel te vroeg) het eten van bepaalde voedingsstoffen worden "geaktiveerd"....maar iets kweken wat er niet is gaat echt niet hoor!!!

Caroline
 
Hallo.
Nee ze zitten inderdaad niet op zo'n antwoord te wachten. Ik mocht van het cb wel met 4 maanden met groente of fruit beginnen, als ikzelf het idee had dat mijn zoontje daar aan toe was. Mijn zoontje wilde in het begin nog niets hebben en ik ben pas met bijna 6,5 maand begonnen.Mijn schema was als volgt.
7.00 fles 210cc
10.00 fruithapje (half potje)
11.30 fles 180cc
15.00 fles 180cc
18.00 groentehapje (half potje)
19.30 fles 210cc
Als je met fruit of groente begint kun je beter met een klein beetje beginnen en ook eerst met een soort een paar dagen achter elkaar. Zodat ze ook een beetje aan de smaak kunnen wennen. En je kunt ook zien hoe ze op dat soort fruit/groente reageren.
Heel veel succes met jullie kleintjes
Groetjes Renate
 
Je kunt beter afwachten tot je kleintje zelf aangeeft dat hij wel wat extra's lust door smakkende geluidjes te maken bijvoorbeeld. Ikzelf was ook begonnen op de dag dat mijn dochtertje 4 mnd. werd en dat was geen succes, twee weken later gaf ze het aan en at ze gelijk het hele potje bijna leeg. Geniet nog maar lekker van de fles/borstvoeding.
Banaan vinden ze het lekkerst alleen uitkijken voor obstipatie, dus combineren met appel of peer.
 
ik ben met 3.5 maand al begonnen met fruit. de krampjes en moelijke ontlasting waren meteen over. en mijn dochter smult ervan. gewoon doen wat je gevoel zegt hoor! vreemd dat elk cb andere adviezen geeft. ik mocht ook met 4 mnd beginnen. ons schema ziet er als volgt uit:
8.00 fles 210 cc
10.30 fruit
12.30 fles 210 cc
14.30 fruit
16.00 fles 210 cc
19.30 fles 210 cc (papfles)

ik hoop dat je iets aan hebt, mijn dochter is nu 5 mnd, maar we hebben dit schema al vanaf 3 mnd.

groet
 
hoi ik zit ook met een kindtje van ruim 3 maanden die het heerlijk vind om diksap te drinken..fruithap wil ik volgende week proberen eerst maar het sapje laten wennen...
Ze gaat ineens ontzettend snel..dronk ze 4 weken geleden nog 7 flessen (incl nachtvoeding)..nu krijg ik er net 4 in en tukt ze de hele nacht door..
Haar laatste fles krijgt ze rond half 8...een late avondvoeding gaat er bij haar niet in want ze slaapt gewoon..Heb in korte tijd de voedingen moeten verhogen en er zit netjes 4 uur tussen de voedingen..ik zie dat vele kindertjes 180cc drinken maar ik krijg er bij haar niet meer in als 150cc.(5 schepjes voeding)..als ik meer geeft blijft ze sugen en volgens mij zit er dan nog minder in als de "normale"fles....dus vandaar dat ik met het sapje tussendoor ben begonnen..tis alleen nog maar in de ochtend hoor en dan 30cc sterk verdund..
ik kan er natuurlijk nog een fles bijproppen maargoed als zij hier voldoening in heeft neem ik aan dat het goed gaat...toch tweifel ik af en toe en ben blij als ik alles mag geven..(fruithap etc denk dat die er bij haar ook wel ingaan hihi..)
 
Terug
Bovenaan