voedingsschema

Mijn zoontje word volgende week 4 maanden, dan wil ik beginnen met het eerste fruithapje. Dit is het voedingsschema zoals ie het nu krijgt:
09:00 - 200 cc melk
13:00 - 200 cc melk
15:00 - 60 cc diksap
17:00 - 200 cc melk
21:00 - 200 cc melk met 2 el nutrix
Als ik met het fruit en groentehapje begin moet ik er dan een fles melk aflaten want hij krijgt nog maar 4 flesje en hoeveel van de groente of fruit moet hij krijgen, bijv half potje?? Zijn er hier meiden waarvan het kindje ook met 4 maanden fruit en groentehapjes gingen eten en hoe ziet zo'n voedingsschema er dan uit, ik hoop heel erg op reacties, dan heb ik een beetje een richtlijn.

FF wat anders, hoe maak je eigenlijk het borsteltje schoon waar je de flesjes mee schoon maakt??

groetjes van Martine
 
Hoi Martine,
Mijn dochtertje is ook 4 maanden. Ze krijgt om ong. 8/12/4/8 uur de fles (van 200cc) en tussen 5 en 6 een fruithapje. Eerst een paar hapjes, nu ruim een week later 2/3 potje. Dit kan je opbouwen tot een heel potje. Ze heeft dus nog steeds 4 flesvoedingen. Oh en de laatste is met rijstebloem er doorheen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!!
Groetjes Laura
 
Er schijnt nogal wat verwarring te zijn over de noodzaak van het fruit: tot 6 maanden heeft je kindje het fruit niet nodig, dan heeft hij/zij genoeg aan de melk. Het fruit is dan echt een extraatje en dient om je kindje kennis te laten maken met andere smaken en samenstellingen van voedsel: je moet er dus ook beslist geen melk-voeding voor laten vervallen, en als je merkt dat je kindje minder melk drinkt doordat het fruit "in de weg zit" dan moet je wat rustiger aan doen met het fruit want de melk is echt nodig.
Als je uitsluitend bv geeft en je wilt dit i.v.m. het voorkomen van allergieen zo lang mogelijk volhouden, dan wordt geadviseerd pas met 6 maanden met fruit te beginnen.
Vanaf 6 maanden heeft je kindje naast de melk ook echt ander voedsel nodig, het cb kan je adviseren hoe het voedingsschema er dan uitziet.
 
Hoi anoniem,

Dit is bij mij wel bekend. Mijn dochtertje maakte alleen al vrij vroeg "hap"bewegingen. Plus ze had genoeg aan 4 flesvoedingen. Daarom zijn wij er mee begonnen. Op cb hebben ze ook gezegd dat dit goed is. Alleen als ze er last van zou hebben moesten we wachten tot 6 maanden.

Groetjes
 
even een vraagje,warrom beginnen jullie nu al met hapjes? zijn jullie ukkies dun of zo of willen jullie gewoon proberen.4manden lijkt me vroeg om vastvoedsel te geven(mn eigen mening).
groet,
 
ik zou er geen fles afhalen maar bijvoorbeeld fruithapje tussen de fles van 09.00 en 13.00 uur doen, je hoeft ook niet veel te geven maar gewoon een paar hapjes om te wennen. Daarna zodra je kindje pap krijgt (wordt je fles van 13.00 pap) en dan na je kindjes middagslaapje fruithapje. met groenten zou ik persoonlijk nog even wachten , tussen 5 en 6 maanden, met 6 maanden mag je korstjes gaan geven. En je flessenborstel kan je proberen schoon te maken door hem te koken...succes ermee
 
Terug
Bovenaan