Voedingsschema

Mijn dochtertje is bijna 6 maanden,weegt 6600gram en is 64 cm, ze krijgt nu:
8.00 uur fles 220cc
9.30 uur half potje fruit
12.00 uur fles 220cc
16.00 uur fles 220cc
20.00 uur fles 220cc

Nou vraag ik me af of ze niet meer moet hebben of dat ze misschien wel teveel krijgt? En of ik al met groente moet beginnen, ze krijgt sinds een paar weken het fruithapje, ze drinkt nou lang niet zo goed als voor het fruithapje, alhoewel ze daarvoor ook wel es wat liet staan.Moet ik er een fles vanaf halen of niet? en daar in de plaats voor groente? HELP! :))
Wie heeft tips voor me?
 
Hallo,

Mijn dochet is nu 9 maand en heb ik net de voedingsschema van aangepast, daarvoor had ze het schema van 6 tot 8 maand.

Ik heb het altijd zo gedaan:

07.00 uur 200cc melk met pap
10.30 uur half potje fruithapje met klein flesje drinken
13.00 uur 200 cc melk
15.30 uur 200 cc melk
18.00 uur half potje groentehapje met toetje ( 100 CC MELK OF WAT ANDERS )
21.00 200 cc melk met pap

Hoop dat ik je zo wat op weg heb geholpen anders zou je ook nog kunnen kijken op www.nutricia.nl en dan bij kindervoeding daar vermelden ze ook voedingsschema's en je kunt dan aan de hand van je kindje kijken of het genoeg heeft of niet.

Hoop je zo te hebben geholpen.

Groet van Nicole mama van monica 9 maand
 
hoi,
voorlopig gewoon de 4 flessen aanhouden en langzaam steeds wat meer groente en fruit. op het cb hoor je wel wanneer er een fles afmoet. mijn dochter is 7 mnd en ik moet over 6 weken heen, waarschijnlijk gaan ze dan wel voorstellen dat er een fles afmoet.

groetjes
 
Kijk naar je kind. Dat is de beste graadmeter.
Het cb houd het gemiddelde aan maar bijna geen een kind is gemiddeld. En persoonlijk vind ik het belangrijker dat een kind zich goed voelt dan dat het naar 4 flessen Moet of MOet nu wel doorslapen.

Dus doe wat je gevoel zegt. En gebruik een "schema" als richtlijn niet als iets wat zo hoort.

groetjes joyce mama van Mara 7 maanden
 
Mijn zoontje is nu 6 maanden en rond de 8 kilo en zijn schema is als volgt:
8.00 fles 200cc
10.00 fruithapje 1/2 potje
12.00 fles 200cc
16.00 fles 200cc
20.00 fles 200cc dus ze lijken erg veel op elkaar alleen geef ik 200cc ipv 220cc dat kun je best doen naar 200cc.Nu wil ik gaan beginnen met de groentehap eerste hapje eens zien hoe dat gaat bevallen en ik geloof dat wanneer ze een volledige maaltijd eten dus vlees/groente/vlees of een vervanger voor vlees en iets van Yoghurt na er een fles kan vervallen dus dan naar 3 flessen.Idd een goed idee om eens op de site van Nutricia te kijken naar die menuutjes ik doe het stap voor stap en dan overleg ik tzt met het Cb.Jij ook veel succes.Groetjes Ingrid.
 
Mijn zoontje is ook bijna 6 maanden oud (27 december). Ik geef vier voedingen van 200 cc om 7.00 uur, 11.00 uur, 16.00 uur en 22.00 uur. Om 9.30 krijgt hij een half potje 1e fruithapje en in de laatste fles nutrix. Ook krijgt hij tussendoor nog wat sap rond 14.00 uur. Ik ben vorige week naar het cb geweest en vanaf 6 maanden mogen wij beginnen met een groentehapje en opvolgmelk. Als mijn zoontje een heel potje groente op kan mag er een halve fles af. De andere halve fles mag eraf als hij een toetje krijgt, bv yoghurt.

Hopelijk heb je wat aan dit berichtje,

Annelies
 
Terug
Bovenaan