voedingsschema

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het wel een leuk forum vind, ik ben er al een tijdje op aan het lezen en ik leer nog steeds. Maar ik heb nu toch zelf een probleempje. Ik heb een zoontje van 7 weken, doet het heel goed. Alleen zit hij nu tussen de 5 en 6 voedingen (flesvoeding). Ik weet niet goed of ik nu 5 of 6 voedingen moet geven. Hij wordt `s morgens tussen 6 en 7 uur wakker,krijgt dan een fles van 180 cc. Daar drinkt hij ongeveer 160 cc van op,soms ook minder. Als ik hem 6 voedingen geef dan krijgt hij vrij veel. Want 6 x 160 is 960 cc. Doe ik 5 voedingen dan krijgt hij 800 cc. Maar dan is hij tussendoor zo onrustig. Ik geef hem ook al half friso extra, half friso normaal. Maar dat helpt ook niet veel. Hij slaapt ook heel weinig overdag. Daarentegen slaapt hij wel `s nachts weer door. Mijn dochtertje (nu 3 jaar) sliep overdag ook haast niet. Maar die was wel gewoon rustig. Maar hij huilt zoveel. Ik weet het even niet meer.....

 
Met flesvoeding kan je ook op verzoek voeden. Dus als je denkt hij heeft er vandaag 6 nodig prima (zolang je onder de liter blijft) kan dat zeker geen kwaad. Heeft hij een keer minder honger dan kan je er 5 geven.

Is hij met 6 voedingen rustiger en wil je voor jezelf er wat ritme in hebben dan zou ik kiezen voor de 6 voedingen dan kan hij zelf aangeven of hij genoeg heeft (door wat te laten staan) en kan je het om de zoveel uur aanbieden.

Groetjes joyce mama van Mara
 
nou ik heb inderdaad het idee dat hij met 6 voedingen rustiger is. Dus ik denk dat ik dat maar blijf doen. En die 5 voedingen komen vanzelf. Hij hoeft ook niet de hele dag te slapen, maar al is hij maar iets rustiger. Dat was hij daarvoor wel.Bedankt voor je antwoord!!

Groetjes Natasja mama van Tessa en Martijn
 
Zolang je zoontje maar onder de liter blijft, dan is er niks aan de hand. Mijn dochtertje is nu 8 weken en die krijgt 5 x 180 cc en doet het daar prima op en als jouw zoontje het prima doet met 6 voedingen. Er is niks zo fijn als een tevreden kindje. Succes.
 
Terug
Bovenaan