voedingsschema?

Hallo moeders,
Mijn dochter, Mees, is nu 6 maanden en ik krijg van verschillende mensen verschillende adviezen over haar voeding. Kunnen jullie mij helpen met een eet/drink schema? Nu is het als volgt:
6.30 BV
10.30 BV (meestal uit fles als ik werk, 20cc)
12.00 fruithapje (paar happen)
14.00 BV (meestal uit fels 180 cc)
17.00 fles met nutrix rijstebloem 200 cc(1e voeding die ik afbouw)
19.30 BV (nooit zo veel
De laatste tijd wordt ze laat op de avond wakker en geef ik haar nog wat BV maar wordt ze ook al weer rond een uur of vijf wakker terwijl ze een paar weken terug nog gewoon doorsliep. Hebben jullie tips? eet ze genoeg? moet ze meer hapjes op verschillende tijden of juist meer eten op de vaste tijden? en hoe doe ik dat dan in combinatie met langzaam afbouwen van de borstvoeding??
Nou, ik hoop op een wijze raad van een moeder die dit ook meemaakt.
Bedankt alvast!!
 
Hai,

Ik geef zelf ook BV, en merkte ook rond 6 maanden dat ze meer trek kreeg, ze kwam vaker, ook laat in de avond inderdaad.

Wat me wel opvalt is dat je dochter rond 17.00 uur een fles krijgt met rijstebloem.Op zich hoor je vaak dat dat best wel vult, je leest het ook wel eens als advies voor door te slapen. Ze schijnen wat langer een gevulde maag te hebben.
Waarschijnlijk heeft ze niet zoveel trek wanneer je haar de laatste voeding geeft (BV) Je geeft ook aan met; nooit zo veel....
Zou dus best kunnen, dat ze nog aardig vol zit van de fles met rijstebloem.Overigens schijnt BV nog lichtverteerbaarder te zijn dan een fles.

Wellicht is het een idee om de 2 laatste voedingen om te draaien. Dus om 17.00 uur BV en voor het slapen een fles 200 cc.+ rijstebloem. Ze is waarschijnlijk dan meer verzadigd en gaat weer langer slapen.....

Zoals ik al zei, kreeg Anne ook meer trek, meer wakker 's avonds, meer behoefte aan drinken. Gemerkt dat als ik werkte( ik werk 's avonds)dat zij dan niet meer wakker werd laat in de avond, en ook niet meer 'snachts.Mijn man gaf een fles als laatste voeding, werkte bij ons dus goed.
Nu is Anne bijna 8 maanden, en sinds ±2 weken eet Anne een volledige fruithap( hoeveelheid van zo'n potje van 6 maanden)Nu komt ze dus niet meer 6xdd., maar 4-5xdd.
Groente vindt ze nog steeds niet lekker, maar ik probeer het telkens maar opnieuw, want fruit vond ze eerst ook niet lekker.daar krijg ik maar ±3 mini-lepeltjes naar binnen, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Brood begin ik ook aan, af en toe stukje van mij. Ik merk wel duidelijk dat ze behoefte heeft aan voeding. Ze slaapt ook meestal meer op eendag als ze fruit heeft gekregen, dan wanneer ik dat oversla.........

Onze bureau-arts was trouwens voorstander van groente en fruit geven op tijden waarop je sowieso voedt, maar dan wel vooraf.
Nou, ik moet zeggen, bij mijn andere 2 kinders nooit gedaan, daar moest het juist tussendoor, altijd het idee gehad, dat je een hele dag door aan het eten geven was.....Maar ik vind het wel een goed plan!!Op zo'n manier wordt op een gegeven moment vanzelf een voeding vervangen.!
200 of BV rond 12.00 wordt uiteindelijk vanzelfs een boterham en een beker melk.......Enfin, ik was er wel blij mee, Anne heeft nu ook voldoende trek om in ieder geval dat warm eten te proberen!!

afbouwschema BV schijnt 1 voeding per week te zijn. maar meestal loopt het allemaal wel beetje vanzelf, reageert op vraag-aanbod.......
Oeps , wel een heel verhaal geworden, nou, succes in ieder geval, groetjes, Martine ( en Anne ±8 mnd)
 
Terug
Bovenaan