voedingsschema?

Mijn dochter wordt volgende week 4 maanden en dit is  haar voedingsschema:
 
( 4.00   fles  soms)
6.00 / 7.00     fles met nutrix rijstebloem
9.00     fles 180cc
10.00 half potje appel/peer  of 1 danoontje
12:00 fles
15:00 fles
16.30 half potje bloemkool/wortel
18:00 fles
22:00 fles met nutrix

daarbij krijgt ze ook nog 100cc te drinken of diksap of venkelthee soms drinkt ze een hele fles diksap/1e sapje  en eenhalve fles venkelthee.

Ik geef haar nog steeds 6 voedingen en ik heb gehoord dat ze eigenlijk maar   4 flessen moet geven   als je kind 6 kilo wordt.
Ik heb   voeding voor hongerige baby's een tijdje geleden geprobeerd maar het werkte niet bij mijn dochter en bovendien kreeg ze van die voeding buikkrampjes.
Ik geef haar alleen omneo 1 en dat gaat wel goed alleen ze eet nog steeds zoveel flessen. soms wil ze om de 2 uur een fles.
 
Geef je haar nu al fruithappen, groentenhappen en rijstebloem? Dat mogen ze eigenlijk pas vanaf 4 maanden, en dat moet ze nog worden. Heb je dat in overleg met de huisarts of consultatiebureau-arts gedaan omdat ze zo hongerig was?
Het aantal (melk)voedingen hangt niet alleen af van het gewicht, maar ook leeftijd. Eigenlijk blijft het aantal op minimaal 5, met sommige uitzonderingen daargelaten.
Maar eigenlijk sta ik nog steeds versteld over alles wat ze eet en daarbij ook nog drinkt aan sap.
Ik denk dat ze met dit schema echt minder melkvoedingen moet krijgen, want volgens mij krijgt ze nu veel te veel (tenzij dit dus in overleg met een arts is besloten). Ik zou dit tot echt een keer op het consultatiebureau bespreken als ik jou was.
 
quote: Mama Ester reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2005 14:22:48'));

Geef je haar nu al fruithappen, groentenhappen en rijstebloem? Dat mogen ze eigenlijk pas vanaf 4 maanden, en dat moet ze nog worden. Heb je dat in overleg met de huisarts of consultatiebureau-arts gedaan omdat ze zo hongerig was?
Het aantal (melk)voedingen hangt niet alleen af van het gewicht, maar ook leeftijd. Eigenlijk blijft het aantal op minimaal 5, met sommige uitzonderingen daargelaten.
Maar eigenlijk sta ik nog steeds versteld over alles wat ze eet en daarbij ook nog drinkt aan sap.
Ik denk dat ze met dit schema echt minder melkvoedingen moet krijgen, want volgens mij krijgt ze nu veel te veel (tenzij dit dus in overleg met een arts is besloten). Ik zou dit tot echt een keer op hedatt consultatiebureau bespreken als ik jou was.

Ik was vandaag naar het consultatieburo zelf geweest (ook voor de 2 prikken). Ze vonden dat niet zo'n probleem dat ik haar al met 3 maanden bijvoeding gaf. Ze vonden  wel dat ze daar al wel aan toe was.
Wel heb ik zelf  toch een groot verschil gemerkt. ( Ik heb haar namelijk een paar dagen geen bijvoeding kunnen geven omdat ik ziek was en de potjes waren op. Ik kon zelf geen nieuwe halen.)    
Met bijvoeding slaapte ze  wel wat rustiger en sliep wat langer door  en sloeg wat vaker de 6 e voeding over. Ze was ook minder hongerig.
Wel moest ik ( van het CB ) wat vaker de 6e fles proberen weg te laten door middel   van bijvoorbeeld al  hele potjes ( 1e hapje/ biologisch ) in plaats van halve te geven. Of het hele flesje drinken te geven.

Veel meer advies konden ze mij niet geven omdat mijn baby echt een hongerige baby is en geen baby is met "  extra  zuigbehoefte". Want ze wil helemaal geen speen, soms alleen na de voeding . Maar als ze echt honger heeft huilt ze ook anders en wil ze de speen echt niet meer en spelletjes met haar doen helpen ook niet.


Heeft iemand trouwens nog meer tips om de 6e fles/voeding toch weg te laten?
 
Hoi,

Wat kan, hoeft niet, is dat je kindje misschien door die nutrix nog hongeriger is...soms slapen kinderen er lekker door en soms wekt het extra honger op...

Maar ik las dat je de potjes al ging verhogen...dan heb je misschien kans dat je die van 1800 weg kan laten...misschien die wat minderen? Of na de groente hap een flesje van 90 ofzo na geven en dan kijken hoe je kindje het doet. En dan de laatste fles voor slapen gaan en kijken of je kindje doorslaapt...

Is dit een idee? Dan ben je misschien al 1 fles kwijt...

Succes!
 
Terug
Bovenaan