Hoi,
Ik vond het ook altijd wel een gepuzzel om Tijn ergens op de dag in bad te doen. Maar op een gegeven moment was het een tijdje zo dat hij rond een uurtje of 6 het even moeilijk had, dan wilde hij wel slapen maar eigenlijk ook weer niet en vaak deed ik 'm dan even in bad dan hield ik hem bezig en had hij niet zo'n last van z'n huil uurtje.
Toen Tijn 8 weken was kreeg hij volgens mij al 6 voedingen. Tijn was flink bij de geboorte dus had wat om op te teren. Zijn schema zag er zo uit:
7.00 uur: voeding
weer slapen tot een uur of 9.00 / 9.30
10.00 uur: voeding
wandelen en slapen in de wagen
13.00 uur voeding
Naar bedje toe en slapen tot ca. de volgende voeding
16.00 uur voeding
evt nog even slapen en spelen in de box of bij mij op de arm
Tussen 17.00/18.00 uur in bad, ligt er een beetje aan wanneer zijn huiluurtje begint.
19.00 uur voeding
Daarna naar bed en proberen te slapen, duurde een hele tijd voordat hij dat wilde dan sliep hij bij mij of mijn man op de arm. Na een hele tijd ging hij vanzelf wel boven slapen we bleven het proberen.
22.00 uur laatste voeding voor de nacht.
Volgens mij zag zijn schema er een beetje zo uit. Maar hij is ondertussen 7 maanden, dus het is allemaal al wel een beetje weggezakt.
Je moet gewoon een beetje schuiven met alles om te kijken wat voor jou en je kindje het prettigst werkt. Elk kind is weer anders. Nu Tijn vast voedsel krijgt ben ik ook weer aan 't zoeken naar een goed schema. En als je die eenmaal vindt dan hou je het zo.
Groetjes Kirsten en Tijn