Voedingsschema????????????

Hoi meiden,

Kan iemand mij helpen om een voedingsschema te maken voor mijn dochter?
Ze is nu 8 weken en weegt ongeveer 4 kilo.
Ze krijgt 7 flessen van 110 ml per dag.

Hoe laat doen jullie je kleintje in bad, zonder in de knoop te komen met voeding en slaap tijden???

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi,

Ik vond het ook altijd wel een gepuzzel om Tijn ergens op de dag in bad te doen. Maar op een gegeven moment was het een tijdje zo dat hij rond een uurtje of 6 het even moeilijk had, dan wilde hij wel slapen maar eigenlijk ook weer niet en vaak deed ik 'm dan even in bad dan hield ik hem bezig en had hij niet zo'n last van z'n huil uurtje.

Toen Tijn 8 weken was kreeg hij volgens mij al 6 voedingen. Tijn was flink bij de geboorte dus had wat om op te teren. Zijn schema zag er zo uit:

7.00 uur: voeding

weer slapen tot een uur of 9.00 / 9.30

10.00 uur: voeding

wandelen en slapen in de wagen

13.00 uur voeding

Naar bedje toe en slapen tot ca. de volgende voeding

16.00 uur voeding

evt nog even slapen en spelen  in de box of bij mij op de arm

Tussen 17.00/18.00 uur in bad, ligt er een beetje aan wanneer zijn huiluurtje begint.

19.00 uur voeding

Daarna naar bed en proberen te slapen, duurde een hele tijd voordat hij dat wilde dan sliep hij bij mij of mijn man op de arm. Na een hele tijd ging hij vanzelf wel boven slapen we bleven het proberen.

22.00 uur laatste voeding voor de nacht.

Volgens mij zag zijn schema er een beetje zo uit. Maar hij is ondertussen 7 maanden, dus het is allemaal al wel een beetje weggezakt.
Je moet gewoon een beetje schuiven met alles om te kijken wat voor jou en je kindje het prettigst werkt. Elk kind is weer anders. Nu Tijn vast voedsel krijgt ben ik ook weer aan 't zoeken naar een goed schema. En als je die eenmaal vindt dan hou je het zo.

Groetjes Kirsten en Tijn
 
Hoi Marjolein,

Annabel is a.s. woensdag 7 wk oud en weeg 4,7 kg. Sinds vorige week krijgt ze (op advies van het cb) 5 flessen van 165cc om de 4 uur. We mengen de friso 1 met friso 1 voor hongerige baby's omdat ze het anders niet redt om 4 uur te wachten. Dit werkt echt perfect, ze krijgt de fles nu om 07.00/11.00/15.00/19.00/23.00 en slaapt dus 's nachts door.

Succes ermee!

Groetjes Peggy
 
o ja badje.................

Ik probeer haar meestal in badje te doen voor de fles van 11.00u, dus dan begin ik ong. om 10.30u met het hele ritueel, meestal is ze dan ook wel wakker. Mocht ze niet wakker zijn dan kijk ik wanneer het uitkomt als ze een half uur voor de fles wakker is.

Groetjes Peggy
 
Dat waren de geluksvogels van wie de baby's met twee maanden doorslapen!



Mijn zoontje kwam met 8 weken ook nog elke 3 uur. Wat uiteindelijk
hielp was dat ík besloot dat dat afgelopen was. Ik ben gewoon om de 4
uur gaan geven met af en toe wat meer in de fles. En hij vond het
eigenlijk prima, waarschijnlijk had ik elke kik voor honger aangezien.
Als het laatste uurtje lastig is kan je dat overbruggen door dan
bijvoorbeeld in bad te doen of te gaan wandelen. Het schema volgt dan
vanzelf wel. Bij mij is het (sinds ongeveer 9 weken)
04:00/07:00/12:00/16:00/19:00. Ik heb een aantal keer geprobeerd om hem
wakker te maken om 23:00, maar dan komt 'ie evengoed om 4:00 's nachts,
dus krijgt hij gewoon een extra voeding.



Groetjes

 
Mijn zoontje is nu tien weken en krijgt nog steeds 7 flessen. Ik geef hem overdag zoveel hij wil en dat is meestal elke drie uur. Vaak komt het s'avonds dan niet goed uit en dan krijgt hij voor het slapen gaan nog wat (eigenlijk dus zes flessen en een beetje). Per fles ongeveer 150ml.
05:30
09:00
12:00
15:00
18:00
19:30 maar 80ml
daarna slaapt hij dus van 19:30 tot 5:30 en dat is fijn!
Badje doe ik gewoon niet elke dag. Mijn zoontje heeft een droge huid en dan is elke dag in bad niet goed. Ik doe het soms als hij wat zeurderig is/als ik gewoon even tijd heb/als de dames in bad gaan (doe ik er drie tegelijkertijd).
Ivy
 
Dat had ik er inderdaad niet bij gezet. Maar in de kraamtijd deed de kraamhulp Tijn elke dag in bad. Nou daar ben ik dus ook echt direct van afgestapt. Vroeger deden ze dat omdat je dan nog katoenen luiers had, geen vochtige billendoekjes, dus was dat wel zo fris.

Ik doe Tijn 3x per week in bad of ga met 'm onder de douche. Ik doe het ook op vaste dagen, omdat dat voor mij het prettigst werkt. Hij gaat op Woensdag, Vrijdag en Zondag in bad. En op de andere dagen dan was ik 'm 's ochtends bij het aankleden. Tuurlijk is het wel eens anders en gaat hij op andere dagen in bad, maar inprincipe gaat hij om de dag in bad en 1x zit er 2 dagen tussen. En als ik heel veel zin heb gaat hij echt om de dag.

Groetjes Kirsten.
 
Terug
Bovenaan