Voedingsschema??

hallo allemaal,

Ik zit een beetje met mijn voedingschema te kwakkelen. Ik heb niet echt regelmaat in de voedingen. Is dat erg? Hoe doen jullie het? Welk schema hebben jullie??

En wanneer beginnen jullie met fruithapjes?? Mijn knulletje is bijna 3 maanden.

Nathalie

Hoi Nathalie,

Regelmaat kan je wel n beetje inbouwen daar went je kindje wel aan,Het is me niet duidelijk of je borst of fles geef? borstvoeding heeft je kindje minimaal 5voedingen nodig op deze leeftijd maar is op verzoek.Bij flesvoeding 5 voedingen van 160-200ml.

Zelf ben ik kraamverzorster en geef ik mensen het advies dat voeding echt niet op n half uur aan komt,heeft je kindje eerder honger lekker geven,slaapt je kindje nog is een half uurtje later echt niet erg.

Het fruithapje mag je geven vanaf 4 maanden,het advies is te wachten tot 6maanden ivm allergie en ontwikkeling van de darmpjes.Je merkt vanzelf als je kindje toe is aan meer dan alleen maar melk.

hopelijk kan je hier wat mee,

succes,

groetjes ramona

Heey,

Mijn meisje is nu bijna 2,5 maand en heeft al een ritme vanaf dat ze 5 weken oud was.
Haar ritme is als volgt:
7 - 10 - 13 - 16 - 19 - 22..   (4.00) laatste 3 weken geen nachtvoeding meer!!
Het wijkt hier en daar wel wat en het komt idd niet op een half uurtje..

Wel komt ze de laatste week steeds later en kom ik soms uit op 5 flessen, ze red de 4 uur nog niet helemaal..

Ben sinds vandaag weer aan het bijhouden wanneer ze slaapt en wanneer ze voor een fles komt, zodat ik het ritme weer op haar kan aanpassen..

succes ermee.

groetjes simone

hoi ik ben oppas moeder van het zoontje van mijn schoonzus   zij heeft het zelfde probleem aleen met het schema   de kleine is nu 5 mnd
de kleine kreeg 5 voedingen van 150 water en 5 schepjes ,naar mij weten wijnig maar je luister doen ze niet naar me .
nu is ze sins gisteren ff opver gestapt op 4 flessen van 200 en 6 schepjes,
en omdat de kleine zo aan het huilen is was zijn ze nu ook gestopt met het fruit hapje .
klinkt raar ik ben 31 en mijn dochters zijn al 11 en 7 dus tjs maar ze willen niet van me aannemen.
ik heb het boekje van mijn dochter erbij gehaald en daar staat ook in dat ze al rijstebloem mag hebben doen hun ook niet omdat ze te bang zijn dat de kleine   te dik word ....nou ja ik snap dat ze 7 jaar op hem hebben gewacht maar zo iets snap ik niet ze zijn 31 en zij is 28 dus ....raar hé   groetjes ester

hey
wesley
is bijna 4 maanden
en heeft vanaf dat ie 8 weken is om de 4 uur en echt wakker maken om de 4 uur (soms wel eens rekken maar niet langer dan een half uurtje,kwam ik beter uit 0
hadt tijden 6-10-2-6-10
maar nu sinds een week zit ie op 4 voedingen op een dag hij komt s morgens later
gwoon op je gevoel af gaan
wes krijgt wel veel maar is dan ook best zwaar bijna 8 kilo
hij kreeg 4 x 180 water met 6 schepjes en jhbp
en laatste 210 water en schepjes
nu die op 4 voedingen zit krijgt ie 210 water met schepjes
gr marijke

Terug
Bovenaan