voedingsschema

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje is nu 9 1/2 maand, is 9300 gram en ik heb een paar vragen.

Ons voedingsschema is nu als volgt:
7.30u: papfles 200cc
12.00u: boterham en halve fles melk
15.30u: fruit en wat drinken
18.00u: avondeten met klein beetje yoghurt
19.00u: 200 cc melk en naar bed

Het punt is dat hij soms slaapt als het etenstijd is, moet ik hem dan wakker maken?
Sinds hij 's ochtends pap krijgt lust hij het fruit niet meer om 10.00u: wie heeft dat ook? Gaat dat weer over?
Het schijnt dat we uiteindelijk de laatste fles niet meer moeten geven, maar hij eet te weinig yoghurt om goed vol te zitten. Hoe doen jullie dat?
En hebben jullie vaste slaaptijden tussen het eten door? Want mijn zoontje slaapt elke dag anders.
Ik mag ook de fles niet meer geven, maar moet hem uit een bekertje laten drinken. Maar dan drinkt hij heel weinig pap, melk en yoghurt. Hoeveel moet een kind van 9 maanden nog binnen krijgen aan melkproducten?

Veel vragen! Alvast bedankt.

Onze dochter is nu 13 maand, en heeft nog hetzelfde schema als met 9 maand.

8.30 bordje pap
10.00 fruit of soepstengel met sap
12.30 brood of pap   brood eet ze de laatste tijd zeer slecht waarschijnlijk door de tanden
15.00 fruit of koekje met sap
17.00/17.30 warme hap + yoghurt
19.00 fles melk

wij geven de melk nog in een fles en sap drinkt ze uit zo'n beker met een rietje.
hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes

Hoi,

Lekker blijven geven die fles s'avonds, ik heb het gewoon gegeven tot aan ruim 2 jaar, het was echt een rustpunt voor hem, overdag dronk hij gewoon uit een beker
Maar die fles om 19 uur kreeg hij nog lekker uit een fles, hij werd lekker moe van het zuigen aan de fles en sliep daarna heerlijk in.

Hoi,

Je schema ziet er wat mij betreft prima uit.
Daniel is ruim 11 mnd en heeft sinds week of 2 dit schema:

6.30 papfles(200 ml melk en 4 schepjes  bambix 8 mnd)  en beetje drinken
10.00 125 ml smoothie of vers fruit en wat drinken
12.00 1/2 boterham en 150 ml karnemelk of optimel
15.30 biscuitje en wat drinken
18.00 warm eten en  toetje

tot enkele dagen terug kreeg hij om 20 uur nog een fles melk, maar die wil hij niet meer.
Doordeweeks drinkt hij overwegend uit een fles, soms uit een rietjesbeker. In het weekend geef ik vaker een beker of iets dergelijks.
Ik vind het een beetje maf dat ze nu al zeggen, hij mag geen fles meer en hij moet een beker. Ik ben het er mee eens dat ze niet vroeg genoeg kunnen leren uit een beker te drinken, maar om het nu al te verbieden, overdreven hoor.
Zelfde met die avondfles, zolang je kind het nodig heeft, gewoon lekker geven.
En wat de pap betreft, uit een fles neemt hij tenminste, uit een bordje niet! Dus tja! Makkelijke keuze toch?!!!

Succes en laat je niet gek maken, volgens mij gaat het helemaal goed bij jullie!

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan