voedingsschema

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal Ik heb een zoontje van 15 weken oud .
Hij krijgt 5 flessen van 200 ml per dag.Die drinkt hij niet helemaal leeg.
Nu is mijn vraag hebben jullie kindeeren van dezelfde leeftijdHoe ziet jullie;s voedingschema eruit?
Zijn er al mensen die bijv een fruithapje geven/bijvoeding?

Hoi
Mijn zoontje is ook 15 weken. Hij krijgt 4 flessen van 210 cc.Ik houdt de volgende tijden aan. 8-12-16-20 uur. In de laatste fles doe ik 2 theelepeltjes nutrix. Mijn zoontje doet het hier goed op.
Groetjes Nurse

Oja, ik geef af en toe een paar hapjes fruithap. Hij vind dit erg lekker. Ik weet dat dit eigenlijk vanaf 4 maanden mag maar ik geef af en toe een paar hapjes.

Hoi,

Mijn zoontje van 14 weken krijgt nu 5x 180 met 6 schepjes Nutrilon

06.30
10:30
14:30
18:30

en ik rek zijn laatste fles tot ong. 24:00
Hij slaapt dan tot de volgende ochtend door, terwijl als ik die laatste fles vroeger geef of meer voeding verdeelt over de dag, komt hij steevast rond 02;30 voor meer.

Groetjes, Louisa

Tot je kindje 6 maanden is is niet de leeftijd bepalend voor hoeveel je kindje ongeveer drinkt maar het gewicht!
Vuistregel is 150cc per kilo lichaamsgewicht, met een maximum van 1 liter aangemaakte voeding per 24 uur (= 30 schepjes of 15 schepjes Similac).
5 flessen van 200cc is dus de hoeveelheid voor een kindje dat ruim 6,5 kilo weegt.

Dat je zoontje laat staan van een fles is prima! Zo bepaalt hij zelf hoeveel hij nodig heeft.
Al vind ik 't wel een fikse hoeveelheid voor deze leeftijd.

Bijvoeding (hapjes) daar begin je het beste mee met ongeveer 26 weken (6 maanden). Hier zijn we toen begonnen met groente (omdat dat makkelijker verdragen wordt en voedzamer is), gewoon in stukken die ze konden vasthouden en afsabbelen/happen.

Terug
Bovenaan