voedingsschema

A

Anoniem

Guest
Hallo!

hebben jullie voor de flesvoeding een vast schema? Onze dochter wordt de ene nacht om 3 uur   wakker en de andere nacht 4 uur enz... hoe doen jullie dit dan met het flesschema van overdag? Qua tijd wat er tussen zit..

liefs chantal
(moeder van Lotus, 9 weken)

Hoi Chantal,

toevallig had iemand anders een vraag over hazenslaapjes en daar had ik mijn schema neergezet, maar hier nog een keertje;

Feline werd ook wakker 's nachts, maar dat is binnen een week opgelost. Een vast schema helpt daarbij.
Schema:
fles om 07.15, tot 9.00 wakker in de box spelen, dan knuffelen, dan
slapen, 11.00 fles, dan spelen, tot ze moe wordt, dan slapen. 15.00
wakker maken, flesje, even knuffelen, dan slapen. 19.00 fles, even
spelen, knuffelen en om 21.00 slapen. om 22.30 wakker maken, douchen/in
badje, dan fles om 23.00 en om 23.30 slapen.

Ik maak haar ook wakker voor de flessen. Uiteraard kan het zijn dat er een kwartier voor of na de tijd is die in noem, maar meestal klopt het aardig zo.
Ik merk dat ze minder huilt (behalve de krampjes) en sinds afgelopen maandag doorslaapt!! Ze is van 26 mei, dus nu 11 weken. Wel te laat geboren en een flink gewicht, dus daar kan wel verschil in zitten volgens mij.

groetjes Mariska

maar hoe pas je dat dan aan als ze snachts toevallig wel wakker wordt bijv om 3 uur?
wanneer geef je haar de eerst komende fles dan?

groetjes chantal

Hoi Chantal,

Wat is nu je schema? Misschien kan ik dan kijken hoe je over kan gaan naar een nieuw schema.

Feline heeft weleens alleen een natte broek gehad 's nachts, die verschoon je dan en leg je haar terug. Meestal huilde ze dan zachtjes om weer in slaap te komen.
Wat je het beste kan doen is de laatste fles eerst om 23.30 doen, als ze dan om 3.00 echt eten wil, dan probeer je dat uit te stellen tot 3.30 en dat voer je steeds op met halve uurtjes. Ik moet zeggen dat ik van iedereen wel hoor dat het een uitzondering is als je baby zo lang door slaapt als Feline. Maar ik denk dat je het wel moet redden om 23.00 laatste fles en 6.30 eerste fles.

groetjes Mariska

Hoi!
Onze dochter had dat ook, maar dat maakt toch niets uit? Als er maar 3 uur tussen de voedingen zit. Zeker 's nachts zou ik niet gaan rekken: dat is voor beide partijen niet echt bevordelijk. En 's ochtends geef je je kindje gewoon weer de fles als het wakker wordt. Op een gegeven moment merk je dat daar een ritme in komt en als de nachtvoeding eraf gaat, ontstaat er weer een nieuw ritme. Gezellig, houdt ons lekker bezig!
Groetjes, Ingrid

Hallo,
nou ik ben dr wel een voorstander van hoor.. .van het rekken! Snachts bedoel ik dan! Een nachtrust doet een mens goed!
Jetle kwam ook eerst 4u, toen 4.30u, toen 5u, 6u en nu rond 6.30 en 7u. Dit doormiddel van het rekken. Met speen en toch even laten huilen. Elke keer een half uurtje.. Jelte zit nu op 7u, 10.30u, 15u, 19u en 23.30u en hij is 9weken!

Succes, groetjes Saskia.

ik ga s'nachts echt niet rekken!! ls hij wakker wordt geef ik hem de fles, (kost mee een kwartier), ik verschoonhem niet, dat doe ik 's avonds om 23.00 uur, hij pit dan zo weer verder tot de volgende morgen. en een vast schema heb ik niet echt.. het loopt zoals het loopt. meestal komt luuk om de 4 uur, maar als hij een dag om de 3 uur komt, dan geef ik hem gewoon wat, wat ik de laatste tijd wel doe, is dat ik hem sowieso om 23.00 uur nog wat te drinken geef, ook al is hij qua uren er nog niet aan toe. dan komt hij hoogui`t 1 keer 's nachts en daar is voor mij prima mee te leven. ik mis dus 's nachts hooguit 20 minuten slaap...... (en dat gebler wil ik 'snachts ook niet, mijn man moet er om 5.00 uur alweer uit, en ik zit er ook niet op te wachten dat mijn andere zoontje wakker wordt gehuild.....)

Ik geef bv op verzoek, dus ik kan hier niet over meepraten. Maar als Lotte een fles zou krijgen, zou ik het ook op verzoek doen. Vroeger hadden ze ook geen voedingsschema's en wij zijn ook allemaal groot geworden.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan