voedingsschema

A

Anoniem

Guest
Hoi mammies!
Lang niet op t forum geweest en net heeeeel veel gelezen...
Ik ben even benieuwd naar jullie voedingschema's. Mijn klein griekje heeft een voor hier normaal schema. Billy is net 7mnd.

's ochtends 250ml melk (nutricia poeder) tussen 5:30 en 7

fruit (vers) halve banaan halve appel (hoeveelheid)   rond een uur of 11  
            ook peer,pruim,watermeloen,nectarine

warme hap groente (courgette,wortel,broccoli,selderij,)
                                aardappel of soms  rijstebloem
                                gekookt rundvlees (bij de slager zeg je: voor de baby!) /kipfilet
                                beetje citroen en olijfolie (kinderarts advies!)   uur of 3

pap, heb je hier in -tig smaken:vanille,fruit,koekjes,granen, mag ook (morgen denk ik) yoghurtje uur of 19:00/20:00

250ml melk  was rond  00:00

tussendoor water, soms kamillethee, baby koekjes doet ie niet echt veel mee...

deze week is ie al 3x om een uur of 3 (s nachts wakker, huilen, boos  en nix helpt) na 3kwartier geeft mama is moe op/toe en maakt een beetje melk klaar  
daarna slaapt ie tevreden...  

hallo Kreta-mama!

hou je het nog uit daar? Ik zag op het nieuws dat er een behoorlijke hittegolf gaande is daar! Ik ben 3 weken geleden terug gekomen uit Turkije (schoonfamilie) en was de hitte gelukkig net voor.

Mijn zoontje is bijna 8 maanden en zijn schema ziet er als volgt uit:

7:30 uur  fles 180cc water en 6 schep Nutrilon
9:30 uur fruithap, hij lust tot nu toe alles
van 10:00 tot 12:00 a 12:30 slapen
12:30 uur 1 boterham met smeerbeleg en halve melkfles (90 cc water en 3 schep Nutrilon)
van 15:00 tot 16:00 slapen (soms slaat ie dat over of slaapt hij juist 1,5 uur!)
16:00 200 cc melkfles
18:30 warme maaltijd (gepureerde groente (lust alles!), met wat vlees/kip/vis/ei, rijst/pasta/aardappel en beetje olijfolie
19:30 uur papfles 60cc water, 2 schep nutrilon en 1,5 schep Nutrix
Om 20:00 gaat hij slapen tot een uur of 7 a 8 de volgende ochtend.

Gaat hartstikke goed. Alleen die boterham, daar is hij niet zo dol op. Meestal lukt een hele nog niet, maar eet hij een halve of 3/4.

groetjes
Mie

Hallo,

zo zie ik maar dat ieder kind een ander schema heeft.
Mijn zoontje is 8 mnd (vandaag!) en zit op het volgende schema:

rond 7 uur fles, 210 water, 7 scheppen Friso
Hij slaapt van ongeveer 9.15 uur tot 10.30 uur en dan krijgt hij rond half 12 zijn boterham met appelstroop of bijv. smeerworst.
Hierna krijgt hij een fles van 150 water met 5 scheppen
Rond 15.00 uur krijgt hij een fruithapje, halve banaan, prak een liga erdoor, wat uitgeperste sinaasappelsap en een appel geschaafd bijvoorbeeld.
Rond 18.00 uur krijgt hij een groentehap, dat verschilt per dag wat er op het menu staat.
En dan om 19.30 uur een fles van 210 water, 7 scheppen. Rond 20.00 uur ligt ie op bed, en hij slaapt door tot ongeveer half 7, zeven uur.

Groetjes Marianne

Leuk he, om eens te lezen hoe andere mama's/kinderen het doen!
Hier gaat het zo:

(op werkdagen gaat het wat anders)
8.00 uur (ongeveer): 180cc water en 6 schepjes nutrilon
12.00/12.30: bordje pap (150 cc) en dan nog een heel klein flesje van 60 cc
16.00/16.30: Potje groenten (lust geen zelfgemaakt!) en als "toetje" een beetje (vers meestal) fruit. (mdat ze s'ochtens heel goed slaapt en ik haar niet wakker wil maken voor het fruithapje)
19.30/20.00: papfles (210 cc water, 7 schepjes nutrilon en 4 shepjes pap)

meestal krijgt ze een half uur of een uur na het warme eten nog wat water of diksap. En als we ergens naartoe gaan of op bezoek gaan ofzo neem ik meestal een koekje (bambix) mee voor tussendoor.

Hier gaat het op het moment zo;
8.00; 200cc flesvoeding (met een schep pap)
12.00; pap met de lepel, ong. 150 cc
15.00; 200cc fles
17.00; groentehap, met als toetje een beetje fruit
20.00; 200cc fles met 3 scheppen pap

tussendoor krijgt ze wel eens een lange vinger of rijstewafel en sap/water blijven we proberen, maar zoals jullie weten lukt dit nog niet helemaal.
Sil

Hey sil,
Eet chloe (hoe krijg je diepuntjes eigenlijk op de e???) ook "maar" 150 cc pap s'middags?
Ben eigenlijk blij om te lezen dat luna niet de enige is. Op het bureau vonden ze het erg weinig, want ze mag tot 250 cc hebben(!!!!) maar hier dus ook altijd rond de 150 cc.
Geef jij daarna nog melk of drinkt ze dat niet meer erna? Ik geef altijd nog 60 cc in de fles, de ene keer drinkt ze het zo op (terwijl ze van de pap dan toch echt genoeg heeft)en de andere keer duwd ze het meteen weg (ja ja ze is heeel duidelijk)

Hoi 4dec,
Meer krijg ik er echt niet in hoor. Ik vind het ook wel genoeg, het is een vol bord pap!
Ik probeer wel eens om er nog melk achteraan te geven, maar dit wil ze meestal niet, omdat ze echt wel vol zit van die pap.
Ook Chloë geeft heel duidelijk aan als ze iets niet wil. Mooi hé, zo klein en dan al zo zeker van zichzelf!
Ik heb het al eerder genoemd, geloof ik, maar ik bespreek ook niet op het cb wat ze eet en drinkt. Dat maak ik lekker zelf uit! Zolang ze goed groeit, vind ik het prima.
Sil

Terug
Bovenaan