voedingstijden

Hallo,

Onze zoon is 9 weken oud en weegt bijna 5000 gram.
Het gaat erg goed met hem...alleen hij poept heeel weinig ( ± 1 keer in de week). Volgens de huisarts en het CB hoef ik me daar niet zoveel zorgen om te maken. Hij krijgt nu ook 2 ml laxo per dag!
Hij krijgt om de volgende tijden voeding:
± 7:00 uur bv
± 10:00 uur bv
± 12:30 uur fles omneo 120 ml + extra water 15 ml
± 16:00 uur bv
± 19:00 uur fles omneo 120 ml + extra water 15 ml
± 21:30 uur bv
's nachts komt hij meestal rond 4:30 uur- 5:00 uur en dan krijgt hij bv
Vannacht heeft hij doorgeslapen tot 6:15 uur.

Over twee weken moet ik weer aan het werk en wil ik de bv van 10:00 uur en 16:00 uur vervangen voor flesvoeding.

Ik vraag me af hoe dit bij anderen gaat. Wanneer geeft jij de laaste voeding en hoeveel flesvoeding krijgt jullie kind?? Slaapt hij 's nachts al door? En hoeveel slaapt jou kind overdag?

Wat een vragen he? Vind het fijn om eens te horen hoe dit bij iemand anders gaat!

Groetjes Josanne.
 
Hoi,
ik geef dan wel flesvoeding maar ons schema ziet er als volgt uit.
7.00 uur - 180 cc
11.00 uur - 180 cc
15.00 uur - 180 cc
19.00 uur - 180 cc
23.00 uur - 180 cc
Het wil wel eens zo zijn dat er een half uurtje speling tussen zit. Ons dochtertje is bijna 8 weken en weegt 5100 gram. Ook slaapt ze gelukkig sinds 2 weken door en slaapt ze van 23.00 uur tot ong. 7.00 uur/half 8. Ik hoop dat ze het volhoudt zo.
 
Hallo,

Mijn zoon is 9 en half week oud, weegt 5760 gram en is 59 cm. Hij krijgt volledige borstvoeding. Hij slaapt door (8 soms 9 uur) en krijgt vijf soms zes voedingen. Wanneer zijn eerste voeding is, is afhankelijk van de laatste voeding. Vaak ziet het er als volgt uit:
6.15 uur
10.15 uur
14.15 uur
18.15 uur
21.45 uur

Sommige dagen doet hij hazeslaapjes van een uur en weer andere dagen is hij het ene moment heel wakker en slaapt dan weer 4 uur achter elkaar.

Groetjes Mirella

 
Hallo,
mijn zoontje is wel wat ouder (4,5 maand) maar ik weet wel wat over dat poepen, hij poept namelijk ook maar ongeveer 1x per week.
Ik heb ergens gelezen dat babys die kunstvoeding krijgen meer poepen omdat sommige kunststoffen niet door het lichaam afgebroken kunnen worden, en dus afgescheiden moeten worden. Dit in tegenstelling tot borstvoeding-kinderen die meer van de voeding opnemen en dus minder af hoeven te scheiden: dus minder poepen!

Groetjes, Maureen.
 
baby's die bv krijgen poepen 1x de week en als ze vier maanden kan dat wat vaker worden. en je moet stoppen met laxo dat is helemaal niet goed.
dat moeten ze zeker weten op het cb ook weten. veel succes met bv.
 
Terug
Bovenaan