voedingstijden

Onze zoon is 4 weken oud. Ik geef bv. Eerst 8 voedingen per dag en nu 7 voedingen per dag. In het begin zei het cb elke 3 uur een voeding geven. Maar ik kan toch ook op verzoek geven. Dan komt hij ook wel aan die 7 voedingen per dag. En de voeding die ik oversla, is toch logisch dat ik dat s nachts doe ? Trouwens wel lastig dat overslaan, want voorheen deed ik wel iedere 3 uur voeden en dan blijft ie ook bij de 8ste voeding komen. Niet heel gek, want hij weet niet beter.
En hoe laat leg je je kindje in z'n bedje. Wij gaan namelijk rond 23.00 uur naar bed en nemen we ons zoontje ook mee. Is het verstandig om hem eerder in bed te leggen zodat hij kan wennen of zal het niet uitmaken omdat ie nog zo klein is. Alvast bedankt voor de reacties!
 
ik geef al 5 bv en doe dat op verzoek in het begin was dat om de drie uur en nu wordt dat om de vier uur ze geven zelf wel aan wanneer ze willen eten en wanneer dat eetpatroon verandert. mijn zoontje heeft heel lang 8 voedingen gehad en zit nu op 6 voedingen hij is 5 maanden. Mijn zoontje gaat om 7 uur naar bed hij is het dan helemaal zat en wil ook echt naar bed, van ons mag hij best later maar dat redt hij niet. ieder gezin heeft zijn eigen ritme en rituelen. jij moet doen wat goed voelt bij jou en je zoon. veel succes groetjes kim
 
Mijn dochtertje is 10 weken en krijgt nog 6 tot 7 voedingen. Je mag gewoon op verzoek voeden, die 3 uur geldt alleen voor de eerste paar dagen en als je kindje heel weinig weegt (ivm bloedsuikers). Onze dochter gaat om half 8 naar bed. Krijgt dan nog wel een voeding in de avond, maar dan drinkt ze slapend aan de borst, echt heel lief! Inderdaad wat Kim zegt, gewoon doen wat goed voelt qua eet en slaap tijden. Als je kindje groeit en tevreden is, dan doe je het goed...
 
hoi,
mijn dochtertje is acht maanden en krijgt nog 4 voedingen. je mag gewoon geven als hij vermeld.
en slapen ja als hij zo jong is luke niet om vast tijd hebben.
je moet doen gewoon wat maakelijk voor je en je kind is, een TIP nooit je kind aan je arm laaten slaapen want dat went heel snel aan,
groetjes
 
Doe waar jullie je goed bijvoelen. De een vind het fijn om de kleine de hele avond bij zich te hebben, te voeden op verzoek, en de baby in bed te nemen of op de slaapkamer bij papa en mama te laten slapen.

Hier hebben we haar vanaf dag 1 in haar eigen kamer gelegt. En ze slaapt daar ook altijd overdag, s avonds en s nachts.
Puur omdat ik dat wil. Het is voor haar rustiger, ze heeft regelmaat, weet dat ze daar moet slapen en wij hebben de avond en ons bed voor ons zelf.

Voeden deed ik ook op regelmaat maar nu na 8 maanden meer op verzoek ze weet nu goed wat en wanneer ze iets wil. Omdat ze zo veel sliep en weinig at heb ik er regelmaat ingebracht en maakte haar wakker voor de voedingen.

Met een week of 6 a 7 sliep ze door. Maar ik merk nu wel dat de wereld om haar heen veel leuker is dan drinken dus komt ze laat in de avond en vaak s nachts nog. Geen probleem dan drinkt ze goed en iedereen slaapt binnen 10 minuten weer verder.
En ook bij mij zie het cb ze moet van de avond en nachtvoeding af. Maar 1 ding dat bepalen jij en je kind zelf ze geven richtlijnen wil je voeden op verzoek doe dat lekker.

groetjes joyce mama van Mara 8 maanden
 
hallo Anoniem, ik vind dat je even moet nadenken als je zulke dingen zegt. Misschien woont diegene niet zo lang in Nederland of is er een andere reden waarom er fouten in staan.
De site is bedoeld om elkaar te helpen en niet om elkaar af te kraken!
 
Terug
Bovenaan