Voedingstijden

Hoi,

Onze 4 weken te vroeg geboren zoon is nu 10 dagen oud. Hij drinkt soms 70 cc, waarnaar hij na 3 uren weer wil eten en soms drinkt hij 80 cc en dan moeten wij hem na 4 uren wakker maken. Het voedingsschema gaat totaal in de war op deze manier. Nou lees ik wel dat er minimaal 2,5 uren tussen voedingen moet zitten maar niet wat maximaal is. Wel krijgt hij netjes 7 voedingen aangezien hij uiteraard nog niet doorslaapt.

Wie heeft raad?
 
er mag niet meer dan 6 uur tussen zitten, dan wort de bloedsuikerspiegel te laag, ik heb nooit een schema aangehouden gaf hem wanneer hij wilde, dat is altijd goed gegaan, je eet toch wanneer je trek hebt en niet omdat het moet...
 
hoi hoi

een kindje van 10 dagen heeft nog geen schema
dit duurt waarschijnlijk ook nog wel even
geef je zoontje voeding wanneer hij daarom vraagt
de ene keer kan er 1,5 uur tussen zitten en de andere x 4 uur
 
Hoi,

volgens mij moet er wel 2 uur tussen zitten als hij continue 80ml drinkt, anders krijgt hij teveel melk.
Tenminste, dit zei de verloskundige en het cb bij ons. Als hij zijn flesje niet continue leegdrinkt, is het geen probleem om hem dan wat eerder te pakken.

Succes ermee!!

En inderdaad, een kindje van 10 dagen heeft nog geen schema, dat duurt nog wel een paar weken.

Groetjes Chantal.
 
Terug
Bovenaan