voedingstijden.

Hallo.

Mijn zoon is nu 2 mnd en krijgt 5 voedingen .Maar nu wil ik van de nachtvoeding af.
Zelf zat ik aan deze tijden tedenken:
05.00
09.00
13.00
18.00
23.00
Wat denken jullie daarvan?Mischien heeft iemand nog tips?
groetjes corina
 
Mijn dochter houdt zich al een tijdje aan 5 voedingen en wel om
7.00
11.00
15.00
19.00
23.00
Zo zit er precies 4 uur tussen voedingen en kan ik er nog wat mee schuiven als ze 's ochtends wat eerder of later komt
groetjes
 
Hoi,
tja, ik denk dat tijden bedenken niet echt werkt, want een kindje bepaalt vaak zijn eigen ritme. Maar na 2 maanden kan ik me voorstellen dat je van de nachtvoeding af wilt. Ik weet niet of je hem om 5 uur wakker maakt, maar anders gewoon lekker laten slapen tot hij wakker wordt. En dan zijn eerste voeding rond 7.00. Probeer in ieder geval wel telkens de tijden te rekken. Je schema zal dan waarschijnlijk als volgt zijn:
7.00 uur
10.00 uur
13.00 uur
16.00 uur
19.00 uur
23.00 uur
Je zou eventueel als het niet lukt de laatste voeding (ik weet niet of je flesvoeding geeft) kunnen vervangen in voeding voor de hongerige baby, die is wat zwaarder. Succes
 
Hoi,

Het advies om met Nutrix/rijstebloem te beginnen zou ik nog niet opvolgen, daar is je kindje nog veel te klein voor. Dat is pas vanaf vier maanden, anders heb je echt kans dat ze last krijgen. Verder zou ik het ook even de tijd geven, misschien heeft je kindje 's nachts nog wel gewoon een voeding nodig. Even proberen!!
 
Terug
Bovenaan