Voedingsvraag

Hey Dames,

Laura is bijna 11 weken en drinkt sinds ze ong 4700gr is 5x 200 cc. Een best wel hongerige baby. We hadden een hele fijne routine: 07.00/10.00/14.00/18.00/22.00. Ze slaapt dus al behoorlijk door. Na de fles van 18.00 uur bracht ik haar rond 19.00 naar bed en wilde ze maar een uurtje slapen. Daarna in de box en knuffelen tot de volgende voeding. Echter sinds vijf dagen slaapt ze vanaf 19.00 uur gewoon door tot de volgende voeding. Als we haar wakker maken rond 22.00 uur is ze zo slaperig, dat ze de fles niet wil.. Ik neem haar mee naar beneden, klets tegen haar, verschoon haar, maar ze valt steeds in slaap. In een uur drinkt ze 50 tot 90 cc... Gisteravond hebben we haar om 22.30 na 50 cc maar weer in bed gelegd. Ik verwachtte dat ze in de nacht nog wel zou komen, maar niet dus. Ze werd pas om 07.00 uur wakker.

De andere vier flessen opvoeren naar meer cc vind ik geen optie en dat drinkt ze ook niet. Echter nu zit ze eigenlijk op maar 4 goede flessen (met 11 weken ???!!!) en krijgt ze 850 cc binnen op een dag.

Het cb heb ik net gebeld en die wisten he ook niet. Ze vonden de flessen van 200 cc al veel. Staat wel op de verpakking van Nutrilon, dus redelijk gemiddeld met 5 kg lijkt mij. Volgende week ga ik langs om te kijken als haar groei nog goed is.

Hoeveel cc krijgen jullie baby's en hoeveel wegen ze en hoe oud zijn ze? Zijn er nog mama's die dit ook herkennen?

Laura is verder heel vrolijk, alert etc dus geen gedragsveranderingen...

xxx

hoihoi,,

hier ook een nogal hongerige baby,, ze kreeg met 4 weken al 170 cc met 1,5 schepje nutriton om het dikker te maken,, dat gaat tot heden nog heel goed,, heb ook het idee dat ze omdat het dikker is meer tevreden is,, danisha is nu ook 4704 gram en krijgt nog steeds 170cc met nutriton 5keer per dag en soms sánachts rond de klok van5 ook nog 100cc..

bij het cb zeiden ze ook al dat danisha teveel voeing kreeg,, maar ze is nu gewoon tevreden dus wij houden het zo..

liefss

ps danisha is nu 3 mnd

Hallo,

Ons meisje is nu 7weken en zit nog op de 150cc/165cc. Ze woog 3wk terug 4080, denk dat dat nu ongeveer 4500/5000 is.

Ze slaapt sinds 2,5 week savonds door van 2100-500.

Ook wij hebben haar in het begin tussendoor nog wakker gemaakt maar toen dronk ze misschien een kleine 40cc en sliep weer verder.

Als je meisje verder tevreden is en niet om meer voeding vraagt, zou ik afwachten tot je weer naar cb moet om te kijken of ze goed groeit.

Ons meisje heeft wel soms dat ze als ze zo lang geslapen heeft een fles van 180cc leeg drinkt. Misschien is dat een tip. Smorgens na een lange nachtrust een groter fles

liefs

Hoi hoi,

Dank je wel voor jullie reacties! Heb vanochtend dus geprobeerd een fles van 230 cc aan te bieden, maar ze dronk de gewone 200cc op en daarna wou ze niet meer... Ik hoopte ook, dat ik het aantal cc zo een beetje kon 'compenseren', maar dat wil ze niet. Heb net manlief gebeld op het werk en overlegd en we gaan vandaag echt alleen op vraag voeden, dus ben benieuwd hoe het zal gaan!!

Ik denk dat zolang je kindje tevreden is en gewoon goed groeit dat je je er maar niet te druk om moet maken. Ze zal er gewoon genoeg aan hebben 's-avonds.

Wel raar dat ze bij het cb zeggen dat ze het niet weten dat is lekker handig.

Suc6 ermee!

Hey Jacqueline,

Meer dan 200 cc mag volgens mij ook niet in 1 keer.
Wij hebben met Lars namelijk gehad dat hij na zijn fles nog onrustig was maar toen gaf de KA aan dat zijn maagje maar 200 cc in 1x aan kan. Als hij nog echt honger had na een uurtje dan mocht ik hem nog wel 30 of 60 bij geven. Dit hebben we 1 keer geprobeerd maar toen was hij zo overstuur, hij snapte er niets van dat hij maar zo weinig kreeg volgens mij. Toen hebben we besloten om het aan te kijken en denk dat het geen honger is geweest maar krampjes. Hij is nu nog af en toe onrustig na zijn fles maar dat is na 10 minuutjes over.
Lars is vandaag 11 weken, woog 3 weken geleden 4690 en drinkt al zo'n 5 weken 200 cc. Ik kreeg toen ook te horen dat het veel was maar dat als het nodig had dat ik gewoon mocht geven. Sommige kindjes hebben nou eenmaal meer nodig dan de ander.

Lars sliep eerst ook nooit na zijn 4e fles maar sinds kort moeten we hem ook soms wakker maken. We hebben ook een paar keer gehad dat hij in slaap viel tijdens zijn laatste fles, nu doen we hem zijn slaapzakje niet meer aan en zorgen we dat het niet te warm is, dat heeft bij ons geholpen. Ook slaapt hij niet meer in zijn bedje maar in de box, misschien dat dat helpt?
Wij hebben er verder niets mee gedaan, als hij sliep dan sliep hij en als hij honger had dan gaven hem zijn fles. Op één of andere manier blijft het ritme er toch een in. Als hij 's avonds niet alles op drinkt (wat bijna nooit voor komt) dan slaapt hij toch tot de volgende dag. Ik voed altijd op verzoek. Lars is een heel tevreden mannetje dus zoals Tovada zegt zo lang Laura tevreden is en goed groeit dan zou ik me geen zorgen maken. En als je het toch niet vertrouwt en ze weten het op het CB niet dan zou ik naar de HA gaan.

Succes ermee!

Liefs Kim

Hoi hoi,

Tijn is nu 10 weken en weegt 5100g.
hij krijgt 5x 150 cc met 5 scheppen.
Hij drinkt alles schoon op.
Soms is hij na de fles nog huilerig.
Op het cb zeiden ze dat hij het dan jammer vind dat het op is.
vaak moeten wij hem om 21.00 wakker maken voor zijn laatste fles.
Hij ligt dan al diep te slapen.
maar drinkt m wel helemaal op.
Zit nu wel te twijfelen wanneer we gaan verhogen.
Hij slaapt 's nacht vanaf ongeveer 21.30 tot ongeveer 6.00. Maar de laatste paar dagen komt hij weer voor 6.00.
Dus vraag me dan ook af of ik de laatste fles zal verhogen.

Vind het ook erg lastig met die voeding en wanneer hoeveel.

Gr Marsha

Hoi,

Wij geven de laatste fles om ong 22.00 / 22.30 en dan komt ze tussen de 5.00 en 7.00 weer voor een nieuwe fles. Onze dochter is 9wkn en krijgt 170cc per keer.

Als je kindje tevreden is en door slaapt zou ik haar niet wakker maken. Het werkt meestal niet zo goed om dan de fles te geven en als ze door slaapt heeft ze het ook niet nodig (lijkt mij). Misschien heeft ze over een tijdje wel weer de laatste fles nodig.......dat wisselt nog wel eens.

Wel raar dat ze op het CB het niet wisten, zijn daar allemaal nieuwe mensen ofzo ;).......

Succes!

Terug
Bovenaan