Voedingsvraagje

Mijn zoontje Lenn (27 februari)  is morgen 9 weken en krijgt 5 voedingen van 150 cc (water). Hij liep met de  7 weken door, maar komt sinds kort weer iedere nacht om vier uur. Hij krijgt van mij dan geen voeding maar ik troost hem en uiteindelijk (na veel gedoe) valt hij weer in slaap. Ik heb het idee dat hij gewoon honger heeft dan!! Op het consultatiebureau raaden ze me aan om 5 x 150 cc (klaargemaakt) te geven. Ik geef hem dus eigenlijk iets te veel, maar heb zelf het gevoel dat hij nog honger heeft na de fles want hij is bijna nooit voldaan.

De ene wijkverpleegkundige heeft het over 150 cc water en de andere over 150 cc klaargemaakt....heel verwarrend.

Wat krijgen/kregen jullie kindjes rond deze leeftijd.

Lenn weegt trouwens circa 4600 gram.

Groetjes,
Lieke

hoi
ik zou hem gewoon geven wat hij wil.ook snachts.
wij hebben boas nooit laten huilen snachts,altijd gevoed en op een dag sliep hij vanzelf door.boas kreeg met 9 weken ook 150+5 en nu met 13 weken 180+6.volgens het cb is het teveel,maar volgens boas niet

hoi lieke

milan is nu   bijna 11 weken oud en krijgt 210+6 ..
ik zou dus als ik jouw was gewoon iets meer proberen
op het cb zeggen ze ook maar wat als hij nog honger heeft...
ik mag 210 geven.....
en ik zou 'snacht ook niets geven hoor doe ik ook niet als ie wakker wordt..
maar tot nu toe slaapt ie s'nacht lekker door...

succes mandy

Christian heeft tot een week geleden 5 x 150 cc afgekolfde moedermelk gehad, maar nu we over zijn gegaan op flesvoeding krijgt hij 5 x 165 cc (dat is dus 150 cc water + 5 schepjes). Ik vond het namelijk zo'n gedoe  om die 15 cc weg te gooien en pietluttig op iedere cc te letten... Hij groeit toch steeds iets groter en heeft dus meer nodig.
Hij is nu 5,5 kilo, dus met rekensom van CB komt hij dan ook precies uit op 5 x 165 cc. Maar volgens de verpakking zou hij al rustig 5 x 200 cc mogen hebben...

Zolang je niet boven die 1 liter per dag bereide voeding  (ivm niertjes) uitkomt zou ik de kleine zeker geen honger laten lijden, wat het CB ook zegt! Die rekensom van hun is een richtlijn, wat kindjes in ieder geval binnen moeten krijgen, maar dat wil niet zeggen dat alle kindjes daar genoeg aan hebben. Christian toevallig wel, maar als je denkt dat jouw kindje honger heeft, dan zal het wel zo zijn.  

Het is inderdaad een beetje verwarrend, he? Bij mij op CB willen ze totale hoeveelheid bereide voeding weten, op het KDV de hoeveelheid water + schepjes... Ach ja, zolang je zelf  maar weet wat je geeft, ha, ha!

Groetjes, Karin
mama van Christian (10 weken)  

Danaë krijgt nu 5 voedingen van 140 ( 140 cc met 5 schepjes ), zonodig mag ze 's nachts een 6de fles. Nu begint ze 's nachts de laatste dagen door te slapen ( jippie jeejh :) :) , hopelijk houd ze dat zo )   maar daardoor merk ik wel dat ze 's ochtends hongerige is en dan krijgt ze ook   rond de 150 a 160, dus gewoon wat ze opkan. Als ze honger heeft krijgt ze dus gewoon wat, dus lekker je gevoel volgen als jij denkt dat je kindje honger heeft gewoon wat meer geven.
Op het CB zeggen ze trouwens ook vaak tegen mij dat ik gewoon mijn gevoel moet volgen...............dus dat doe ik ook mooi ;-)

Groetjes sabrien

AAAAAAAAAAAAAAAH dat CB!!!! Je laat een baby toch geen honger lijden!!!!!! Ik kan me er altijd zo aan ergeren, aan die adviezen. Bij nummer drie heb ik inmiddels geleerd: het ene oor in, het andere zó weer uit!!!! Volg je gevoel, en geef niet té veel, dan komt het altijd goed!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan