voedingsvraagje

Ik voed 5x kv, normaal kom ik rond 22.30 met de laatste fles en meld de kleine zich rond 6,30 voor de eerste (op de laatste dagen na, alhoewel ze afgelopen nacht wel weer heeft doorgeslapen :))

Mijn vraag is hoe jullie dit doen (vooral voor de kindjes die wel al doorslapen). Hoe laat komen jullie uit met de laatste fles en wat als deze nu vroeg uitvalt? `normaal probeer ik dan nog wel een beetje te rekken maar vandaag was dat echt niet mogelijk....
Geven jullie dan als de kleine nog in de nacht komt toch nog een nachtfles, of niet, of geven jullie de volgende dag gewoon vanaf wanneer de kleine zich meld (met het risico dat ik morgen dus om 5.30 de eerst heb??) geven jullie dan meteen een volle fles of een kleinere zodat je op 7 voedingen uitkomt maar wel later kunt trekken?

aub advies :)

groetjes!
Nymue

Hoi.
Ik geef mijn dochtertje om 10.00 uur de laatste fles en dan komt ze om 6.00 uur vaak moet ze hiervoor wakker gemaakt worden.
Op advies van het cb krijgt ze in de laatste fles meer water om het langer vol te houden (dit is 140 ipv 120 dit is alleen extra water)
En sinds ze dat krijgt slaapt ze goed door.
In het begin werd ze snachts nog wel eens wakker als dit minimaal 3 uur voor de voeding was kreeg ze een halve fles dit was genoeg om de 3 uurtjes nog vol te houden.
En dan kreeg ze weer bij de volgende fles de normale hoeveelheid.
dit ging prima.
Succes groetjes jolene

Christian heeft stiekem zelf het tijdstip van zijn laatste voeding vervroegd. Toen we net met 5 voedingen begonnen kreeg hij deze om 22:00 uur, dat werd al snel 21:30 en nu zitten we op 21:00. En heeft hij de laatste dagen al regelmatig de laatste fles om 20:30 gehad, omdat het niet meer te rekken viel...
En hij blijft keurig tussen 6:00 en 7:00 uur wakker worden in de ochtend, nog nooit een nachtvoeding hoeven geven...

Ik heb nu 2 dagen geprobeerd om de laatste fles iets groter te maken, om te zien of hij langer door zou slapen dan 6:00 (zou toch lekker zijn...), maar ik was zo dom om er geen rekening mee te houden dan hij weer aan een sprongetje toe is... en dus nu al 2 nachten vanaf 4:30 aan het spoken is! Domme mamma
Dus over een paar dagen opnieuw proberen... Ben benieuwd of het werkt.

groetjes, Karin
Mama van Christian (12 weken)

Terug
Bovenaan