Voedingsvraagjes

Hallo Allemaal,

Mijn dochtertje Viviënne is vandaag 15 weekjes dus ongeveer 3,5 maand!Ze is een kleintje..2 weekjes geleden woog ze 5290 gram en 59 cm en hoofdomtrek van 40!
Met de geboorte 3285 gram en 50 centimeter!

Allereerst vraag ik me af of ze niet erg klein is?Als ik allemaal zie hoe groot al jullie baby's zijn!

Maar het gaat eigenlijk om de voeding!
Viviënne krijgt nu momenteel 5 flessen van 200cc+6 schepjes!Om 7/11/15/19/23u
Gisteren heb ik een beetje geschoven met de tijden en kreeg ze om 7/11/16.30/20.30
met het resultaat dat ze om 21.00u op bed lag en niet meer wakker is geworden voor de laatste fles!Ik dacht laat ik dat maar eens een keer aankijken!

Maak ik haar wakker voor haar laatste fles drinkt ze hem wel half op!
Normaal gesproken als ze dus 5 flessen had liet ze in iedere fles wel een 40cc zitten!Nu vandaag nu ze dus die laatste fles niet heeft gehad,drinkt ze ze allemaal leeg!
Maar krijgt ze dan met 4x 200cc niet te weinig voeding?

Mijn andere vraag is ofdat het niet vreemd om te beginnen met het fruithapje!

Het is een enorm lekkerding!En hoe ik het ook doe enzo ze is altijd even vrolijk en schattig!

Hoop op een paar handige antwoorden!!

Groetjes Mya

Hoi,

Mijn dochter was met 4 maanden op het bureau 5470 gr. (geboorte 2840). Nu twee weken later wil ze ook ineens maar 4 flessen van 200cc. Zij is er tevreden mee en volgens het bureau groeit ze tot nu toe goed. Ik vind het zelf ook wel moeilijk of het echt wel goed is 4 flessen, maar hiervoor dronk ze 5 flessen van 165cc. Ze drinkt dus bijna evenveel, dus het zal wel genoeg zijn. Ik ben ook wel benieuwd wat andere moeders hier van vinden. Ben zelf nog niet begonnen met groenten en fruit. Het bureau wil dat we wachten tot 5,5 maand, maar er zitten geen allergieen bij ons in de familie dus ik ga ook wel eerder beginnen.

Veel succes.

Claudia

hoi hoi,

Mijn dochter was gister precies 4 maanden..
Ze woog 3 weken geleden 5800 gram en 58 cm, dus ook niet zo groot..
Esmee drinkt 5 x 150 cc, dit omdat ze spuugt en hoe meer ik erin doe hoe meer ze eruit spuugt..
Haar tijden zijn ongeveer, 6.00 - 9.00 - 12.00 - 15.00 - 19.00, dit is een richtlijn, ergens smokkel ik een beetje want ik kom savond uit op 20.00 uur een fles en dan naar bed..

Ik zelf vind 4 flessen wel erg weinig, met dit warme weer drink ik zelf ook veel en dan geeft het mij geen lekker gevoel als ik de kleine maar 4 flessen geef..

Ook vind ik 4 x 200 wel weinig want pas vanaf 6 kilo mogen ze 4 flessen van 200, dat is dan wel voldoende..

Ja een fruithap, ik wacht tot ze 5 a 6 maanden is omdat ik net ben overgestapt op een ander merk voeding, dus eerst kijken hoe ze erop reageert..
Wel heb ik haar van de week voor het eerst 3 hapjes meloen gegeven, en ze vond het lekker !!!!
Als jou meisje goed op fruit reageerd waarom dan niet? gewoon proberen..

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes,

groetjes simone mv esmee 4 mnd

Terug
Bovenaan