Voedsel vraagje

<p>Ik had een vraagje..</p><p>Ik ben nu 10 weken zwanger en vroeg mij iets af</p><p>Ik heb zo'n onwijse trek in de tonijn salade van Johma?</p><p>Nu lees ik zoveel verschillende dingen op internet dat het wil mag maar ook dat het niet mag?</p><p>Kan iemand daar duidelijkheid in brengen voor me ik weet niet meer wat ik wel en niet moet geloven net zoals bijv. zo'n rundvlees slaatje bij de supermarkt.</p>

De huidige adviezen sinds juni is helemaal geen tonijn meer vanwege de kwik waarde. Die eerst bij blik tonijn lager waren geschat. Moet eerlijk zeggen dat ik niet op de hoogte was van deze adviezen in begin van m'n zwangerschap en toen gewoon Max 1x per week tonijn uit blik at. En nu dat ook nog gewoon doe met mate.

Wat is dat nou voor antwoord ? Daar heeft mevrouw toch geen trek in ?.. 

Maar goed. Ik zou hem gewoon eten. Niet hele bakken ! Maar het advies is nee vanwege de kwik je kan even kijken hoe hoog dat is in de des betreffende salade. 

Volgens mij kun je tonijnsalade wel eten. Mits niet teveel natuurlijk . Maar een broodje moet kunnen hoor. Heb het ook gegeten tijdens mn zwangerschap en heb een gezond kindje nu. Maar kijk anders voor de zekerheid op de verpakking. 

Het blijft een advies .. 
Tijdens de zwangerschap van mijn dochter (nu 1,5) mocht het nog gewoon. Het kan echt geen kwaad als je het af en toe eet hoor! We worden ook echt een beetje bang gemaakt. De meeste adviezen zijn er omdat men gewoonweg niet weet wat de risico's zijn en niet omdat er 100% zeker risico's zijn. Ik zou het dus gewoon lekker eten als ik jou was, niet iedere dag en geen bakje per keer, maar af en toe een broodje kan echt geen kwaad. 
Ik las van de week trouwens ook dat sommige adviezen niet eens zijn voor je kindje maar puur voor het ziek worden van de moeder, zoals bijvoorbeeld rauw/zachtgekookt ei. Ook weer leuk om te weten :)

Precies wat MarBosch zegt..
en ik eet nu tijdens de zwangerschap ook weleens filet American ( wel verse van de slager). En heb dat tijdens mijn vorige zwangerschap ook gewoon gedaan. 

Oke gelukkig!
Ik geloof nu ook wel dat ze alles beter vinden dat je het niet eet als ze er niet 100% zeker van zijn wat het doet.
Als je alles moet geloven en laten kan je beter met je appel op de bank gaan zitten en het daarbij laten heb ik het idee!
Mooi te weten dat ik het wel af en toe kan eten, maakt mijn broodje toch een heel stuk lekkerder af en toe hihi

Dank jullie wel allemaal!

Terug
Bovenaan