voedsel weigeren

Onze dochter (7,5 maand) is een paar dagen ziek geweest. Ze heeft veel overgegeven, net zolang tot er alleen nog maar gal kwam. Inmiddels gaat het weer iets beter, ze voelt zich duidelijk nog niet optimaal (huilt nog veel, speelt slecht), maar ze spuugt niet meer. Maar nu wil ze niets meer eten of drinken! Ik geef nog 1 x per dag borstvoeding en ben dat in de dagen dat ze zo ziek was wat meer gaan doen omdat ze niet wilde eten/drinken en nog wel borstvoeding wilde. Maar nu wil ze dus nog steeds alleen uit de borst, eten en drinken is echt een drama (hoofd achterover of wegdraaien, huilen, gillen, rood aanlopen en als we uiteindelijk toch wat in de mond gepropt krijgen, slikt ze het niet door). Kan het kwaad om haar nu een paar dagen alleen borstvoeding te geven? Stapt ze straks automatisch weer over op het normale eten? Hoe lang mag dit zo doorgaan?
Alle ervaringen en tips zijn van harte welkom!
 
Ik dnek dat je het beste even op het borstvoedings forum je vraagt kunt stellen. Dat is op www.borstvoeding.nl en dan klikken op forum. Daar heb je binnen 1 uur antwoord.
Verder denk ik dat het geen kwaad kan om nu even alleen borstvoeding te geven. Dan krijgt ze in ieder geval iets binnen.
 
Ik sluit me aan bij Meta, stel je vraag op het borstvoedingsforum maar ik weet in ieder geval zeker dat het geen kwaad kan je kind alleen borstvoeidng te geven. Blijf dit gewoon een tijdje doen en begin dan weer langzaam met ander eten (niet dwingen). Gaat waarschijnlijk vanzelf weer beter.

Masja
 
Jeetje, Paulien, ik zou toch even de ha bellen hoor, of het cb. Anders zou ik de borst een tijdje geven en af en toe weer hapjes proberen. Of beginnen met borstvoeding van een lepeltje om te kijken of ze dan weer wel wil. Het kan haar nog te zwaar op de maag liggen, misschien.
Sterkte,
Machteld
 
Terug
Bovenaan