voedsel weigering!!

AAN IEDER DIE DIT LEEST DOE IK EEN OPROEP!! Ik zit met een probleem, mijn dochter van zes maand wil al vanaf de geboorte niet goed drinken, ze wordt nu sinds een week of vijf gevoed met de zonde. Ze is al twee keer ondervoed geweest en heeft dus al meerdere malen in het ziekenhuis gelegen. De artsen weten nog niet wat haar probleem is en dus worden we doorgestuurd naar een acedemisch ziekenhuis met een speciaal eetteam, hier is uiteraard weer een wachttijd voor en in de tussentijd moeten we het hiermee doen. Mijn vraag is wie heeft dit ook meegemaakt of kent iemand die dit heeft meegemaakt? Graag zou ik hun verhaal willen horen, ik vind het soms namelijk best zwaar, vooral die onzekerheid over wat het probleem zou kunnen zijn houd mij de hele dag bezig. Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Beste Mama,

Ik weet precies hoe je je voelt,
Mijn dochtertje is geboren op 12 september vorig jaar, met als medische indicatie en hernia diafragmatica.
Doordat ze lange tijd heeft gelegen op de ic heeft ze nooit echt het besef gehad dat eten van belang is, ze kwam vorig jaar november thuis en begon stilletjes beter   flessjes te drinken 50 tot 70 cc per keer,
ooit dronk ze wel 100 cc.
Maar rond januarie van dit jaar stopteze volledig met drinken gelukkig hadden wij wel een sonde zodat ze niet ondervoed zou raken.
opnieuw werd ze opgenomen, er werd geconstateerd dat er nog een stukje rest hernia zat waardoor ze ernstige reflux had en niet meer goed kon eten. dat betekende 24 uur per dag aan de voedingspomp wachten totze goed groeide en aankwam. nu is het augustus en isa weegt nog geen 7 kilo, geen operatie en weer wachten.
volgens het ziekenhuis in leuven was het beter dat we begonnen met de sonde afbouwen, wij waren te eerlijk af en toe deed ze wel een beetje uiteen potje eten, ze kon   het dus en ook wilde ze slikken.
Omdat dit ons lekker zat en niet alleen wisten hoe we dat moesten doen ben ik opnieuw naar de huisarts gegaan voor   een seciond opinien in nederland.
Via de kinderarts hier in nederland zijn we nu met spoed doorverwezen naar nijmegen.
Een kind wat niet wilt eten , zorgt ervoor dat je zorgen maakt over hoe het allemaal moet. Een lange weg die voor je ligt.
Elke dag opnieuw het gedoe aan tafel met goede moet begin je en moet je blij zijn dat je kindje 1 hapje eet.
Het is niet altijd makkelijk , het is een zware taak de je hebt als ouder je wilt toch niet dat je kind zou sterven omdat het niet wilt eten
Zo is de realiteit wel als er geen hulp is , klinkt hard geen hulp en een kind wat niet eet zou uitdrogen en sterven .
Het enigte was je nu kunt doen is het proberen van je eigen af te zetten en wachten op de uitslag van het ziekenhuis mogelijk is er iets mis met je kindje medische dan en gaat het nog allemaal goed komen, hopen van wel dat er een reden word gevonden, want een kind in een eet kliniek   is een lange weg die je nog moet gaan.

je kunt een reportage terug halen op internet via netwerk,
ik moest wel even slikken en een traantje laten toen ik het zag, erg treurig.
ook is er een stichting in nederland die je mogelijk verder kunnen helpen
www.nee-eten.nl.

als je wilt kun je me altijd mailen:moniquevdheuvel@hotmail.com
groetjes monique en Isa 12-9-2005

Terug
Bovenaan