voedselallergie

Mijn zoontje van 6 maanden heeft 2 weken geleden een acute aanval van allergie gehad op kiwi. Vreselijk wat zag dat kind eruit....Maar nu durf ik hem dus niets meer te geven, ben zo bang dat ie voor vanalles en nog wat allergisch is..Banaan, peer en ananas gaan goed. Verder qua groente gaan bruine bonen en worteltjes goed. Maar verder experimenteren vind ik best eng. Wie z'n kind is nog meer allergisch voor kiwi en waar reageert hij of zij dan nog meer slecht op???
 
Ze raden aan om in het eerste levens jaar geen kiwi te geven, daar reageren veel kinderen allergies op! ook aarbeien kunnen een bron van allergie zijn! Ik heb Romi al eens gele kiwi gegeven maar zij kan er goed tegen!

Als je verder niet meer geeft zul je er ook niet achter komen waar hij wel en niet tegen kan, ik zou dus toch dingentjes blijven proberen!

Corine
 
Ja hoor klopt wat Corine zegt. kiwi is inedredaad een 'allergievrucht', dus veel kinedern kunnen er niet tegen. Aan mijn Duncan heb ik ook 1 keer kiwiw gegeven en hij kreeg meteen rode pukkeltjes overal, maar voor de rest gaat alles prima. Ik zou inderdaad in de eerste levensjaar geen citrusvruchten geven.

Suc6 Desi mv Duncan
 
En ook geen noten.

Maar mango, perzik, pruim, necterine, peer, appel banaan, druiven, water meloen en galia meloen kan geen kwaad.

Met groente, brocoli, bloemkool, wortelen, bonen, aardappel, courgette, snij en sperziebonen, doperwten dat zijn ook neutrale groentes.

Groetjes joyce.

Ik moet zeggen dat ze deze groente en fruit goed reageert. Ze is erg gevoelig voor reacties. Op het moment zijn we aan het uittesten op wat ze slecht reageert.
Dat is namelijk de enige manier om het te weten te komen.

groeten en succes
 
Persoonlijk denk ik dat het hhel erg verschilt van kind tot kind. Mijn heren kunnen absoluut niet tegen appel!!! Dat maakt het niet gemakkelijk omdat in bijna alle potjes appel zit. Max verdraagd ook geen courgette, Felix weer wel.

Ik denk inderdaad dat je het gewoon moet uitproberen.
 
Mijn dochtertje (9mnd) is ook allergisch. De allergie komt hoofdzakelijk door melkprodukten. In potjes zitten vaak melksporen en dus eet ze alleen maar vers fruit. Tot nu toe heeft de kinderarts kiwi, appel, citrusvruchten en perzik verboden omdat ze allen allergisch kunnen werken. In elk geval als je denkt dat je kind allergisch kan zijn, moet je voorzichtig zijn om nieuwe voedingsmiddelen te geven, max. 1 nieuw voedingsmiddel per week, om te kijken of er een reactie van komt.

In elk geval kun je een voedingsschema vinden op www.babyallergie.nl/introductie%20schema.htm

Ik ben nu bezig een beetje deze lijst te volgen, ik zeg een beetje want veel dingen heb ik op aanraden van mijn kinderarts al gegeven voordat het volgens de lijst tijd daar voor was.
Zo zeggen ze bv in die lijst dat je met konijn moet wachten, en ik gaf dit al met 5 of 6 maanden.
 
Terug
Bovenaan