voedselintroductie bij 6 maanden..... hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Het is weer enige tijd geleden dat ik me hier heb laten horen, tussen het werken en zorgen door heb ik nu eindelijk een keertje tijd om weer wat bij te lezen en plaatsen.
Hier gaat alles prima, Kyara is sinds een kleine week " lastig" (lees hangerig) maar er zit een tandje door te komen dus dat zal de " boosdoener" wel zijn denk ik..

Wat ik ff wil weten;
Kyara is dus bijna 6 maanden, tot nu toe zijn we nog niet echt met bijvoeding begonnen ivm hypo-allergene voeding.
We mogen dus binnenkort beginnen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Ze mag nutrix, groente, opvolgmelk enzo gaan krijgen
Maar wanneer moet ik dat er allemaal inproppen, en hoe snel ga ik door zodat ik uiteindelijk op een " normaal" schema zit?
Kyara is (tja afgelopen week niet meegeteld) best wel een slaapkop, ik maak haar soms wakker voor haar flesje, moet ik dat dan ook voor een groente hapje doen, dacht het niet he!
En de pap, neem aan dat het handiger is om het savonds te doen, aangezien er anders na de ochtend toch veel te weinig meer inkan? Tot nu toe krijgt ze 5 flessen, 4x 200 en 1x100, en zelfs die drinkt ze lang niet allemaal leeg...

Graag dus een schema van kindjes die net begonnen/gaan beginnen met bijvoeding.

Alvast bedankt!

Liefs,
Nymue

Hoi Nymue,

Ik ben zelf 4 weken geleden begonnen, ook gewacht ivm verhoogde kans allergieen.

Ik ben begonnen met een papfles met rijstebloem, na een paar dagen begonnen met groentehapje rond 16:00 uur. Een paar dagen achter elkaar hetzelfde. Dat vond hij meteen lekker dus dat ging best goed, eerst een half potje (ca 60 gram), nu met gemak een heel potje (125 gram, 4 maanden). Een dikke week later ook een fruithapje begonnen rond 9:00-10:00 uur, maar daar moest hij niets van weten. Toch iedere dag blijven proberen, maar hij spuugde het allemaal uit en draaide zijn hoofdje weg.
Ons schema was:
7:00 uur 200 ml nr. 1+ rijstebloem
9:00 uur fruithapje (bijna niets)
11:00 uur 200 ml nr. 1
14:30 uur 200 ml nr. 1
16:00 uur groentehap 60-120 gram
18:00 uur 200 ml nr. 1
21:00 uur 200 ml nr. 1

Maar 2 weken geleden besloot hij plotseling dat hij nog maar 4 flessen nodig had en dat fruit wel lekker was! Toen werd het:
7:00 uur 240 ml nr. 1 + rijstebloem
9:00 uur fruithapje 60-100 gram
12:00 uur 240 ml nr. 1
16:00 uur 240 ml nr. 1
18:00 uur groentehap 120 gram
20:00 uur 240 ml nr. 1

Nu sinds 4 dagen ben over op 4 x 200 ml nr.2 (maximale wat je mag geven), maar daar heeft hij niet genoeg aan (zie ook mijn eigen topic). Dus sinds vandaag ook aardappelen bij de groente en grotere portie en ik denk dat ook liga/rijstewafels ga geven.

Dus je ziet dat het best vlot kan gaan! Veel succes.

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Bedankt voor je advies!
Ja ik las dat Christiaan niet meer zo tevreden was.. tis ook wat he...
Kyara is niet zo'n grote eter, maar je weet maar nooit wat de dag van morgen weer met zich mee zal brengen met zo'n kleintje he..
Laat je ff weten of het zo wel lukt met Christiaan? Is het trouwens geen idee om de papfles savonds te geven, en wat meer groente en inderdaad liga e.d. overdag? Ik denk maar " hardop" mee hoor, weet niet of het daadwerlijk handig is..

Groetjes,
Nymue

Wij zijn pas sinds twee weken aan het bijvoeden geslagen en het gaan supersnel.

Ze krijgt nu 200ml Nutrilon1 om 07.30 - 11.15 en 15.00. Om 17.00 een heel potje groente (van 4mnd) en om 20.00/20.30 een fles 200ml Nutrilon1+4 schepjes Nutrix.

Vanaf morgen ga ik 'smorgens ook fruit aanbieden om ongeveer 09.30 uur. Ben benieuwd hoe ze het vindt...

Wij vinden het i.i.g. super dat ze niet meer een late (23.30 uur) fles krijgt. Scheelt een boel nachtrust...

Terug
Bovenaan