Voel de baby vandaag niet! Maak me zorgen!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik maak me even flink zorgen, heb vanaf gister ochtend de baby niet meer gevoeld.
Die kleine schopt meestal s 'avonds en s'ochtends even flink, voel het dan ook aan mijn hand die op mijn buik ligt. Dit voel ik nu al 2 weken, elke dag!
Nu voel ik die kleine (bijna) niet meer! Voel af en toe wel wat in mijn buik maar niet zoals ik het normaal voel, zelfs niet als ik me consentreer.

Ik ben nu 23 weken en 5 dagen dus ik weet dat ik die kleine nog niet perse elke dag hoef te voelen maar ik krijg maar geen rust!
Moet morgen om half 11 naar de Gyn., dus dat is gelukkig dicht bij!

Kan het misschien zijn dat die kleine gedraaid is en ik hem daarom nu niet (zo goed) voel?
Ben vanaf vandaag ook niet helemaal in orde, verkouden en last van mijn keel.

Groetjes Fennie

Dat anders liggen kan heel goed. Als hij met z'n votjes opeens naar je rug ligt voel je weinig van het getrappel!

Sterkte morgen!

groetjes,
Wietske

Ha,

Inderdaad heel herkenbaar van dat draaien. Ik voelde vorige week de baby ook ruim 24 uur niet, af en toe een heel klein fladdertje, maar normaal word ik echt als boksbal gebruikt. Daarbij had ik uit het niets knallende koppijn en zag ik volgens mijn omgeving ook vuurrood, terwijl ik geen koorts had. 's Avonds toen ik me steeds meer zorgen ging maken toch maar de verloskundige gebeld. Ze kon gelukkig het hartje horen, maar stuurde ons voor alle zekerheid toch naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en een echo. (Ik was op dat moment precies 29 weken zwanger). Op de echo bleek in ieder geval dat de baby volledig gedraaid was sinds ik een paar dagen daarvoor bij de verloskundige was geweest: van hoofdligging naar stuitligging en de voetjes een beetje opzij. Mijn bloeddruk daalde daardoor ook meteen, want je houdt toch wel heel veel spanning vast hoor als je die uk minder voelt. Je moet op je gevoel afgaan, dat werd mij in het ziekenhuis ook nog tien keer geadviseerd. Gewoon altijd bellen of langskomen als je twijfel hebt, je bent nooit teveel. Dat gaf me ook een goed gevoel. Bel dus gerust je verloskundige of gynaecoloog als je het tot morgen te lang vindt duren.

Succes,
Leonie

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie reactie!
Kom net bij de gyn vandaan en toen ik hem vertelde wat er was, zei hij direct dat dit komt omdat ik nu meer vruchtwater heb. Meestal rond de 24 weken!
Ik zou die kleine dan wat minder voelen maar over een tijdje weer meer!

Even snel een echo gehad, het liep al 1,5 uur uit! Ik stond binnen 5 minuten weer buiten.
Heb wel het hartje zien kloppen, hij zag inderdaad dat ik genoeg vruchtwater heb.
Thuis zag ik op het foto'tje dat die kleine ook gedraaid was, hij ligt nu met zijn hoofd naar beneden.

Ben weer opgelucht, groetjes Fennie

Terug
Bovenaan