Voel ik de baby of niet?

<p>Ik ben vandaag precies 21 weken zwanger. Ik heb toch vaak nog dat ik onzeker ben en angstig of het nog allemaal goed is daar binnen, dat terwijl de 20 weken echo laatst goed was! Dit vind ik zelf enorm balen want ik wil meer kunnen genieten dan me laten leiden door die onzekerheid.<br />Voor mijn gevoel gaat dit ook wel weg als ik de baby ga voelen.. maar ik weet dus nog niet of ik de baby voel terwijl ik al 21weken ben.<br />Soms voel ik wel alsof er een spier trilt in mijn buik. Dit is ook ieder keer maar eenmalig en niet paar keer achter elkaar. Waardoor ik me af vraag zal dit de baby zijn?! Of wel gewoon echt een spier die af en toe trilt.. Dit is ook niet dat ik het iedere dag evenveel heb... hopelijk kunnen jullie me helpen :)<!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_190920_135727_864.sdoc--></p>

Hoi,
Wat fijn dat de 20 weken echo goed was! :)

Het voelt inderdaad als een soort elastiek wat afgeschoten wordt in het begin. Als je placenta voor ligt dan kan het ook nog langer duren voordat je iets voelt.

Ik voelde onze dochter vooral als ik op mijn rug lag met mijn handen op mijn buik. Dan was de ruimte kleiner voor haar.
Beetje zachtjes porren en hop daar ging ze haha.
Dit lukte echt goed zo rond de 23 weken en daarna werd het natuurlijk alleen maar meer.

Iedereen omschrijft het voelen van de baby weer anders... Ik had heel erg het idee dat het in het begin m'n darmen waren.. Op den duur voelde ik het steeds vaker en dacht ik ah dit moet de baby wel zijn!
Soort van plopjes.. Vanaf een week of 23 voelde ik het steeds vaker en beter. 
Nu 31 weken zwanger :)
Niet te druk over maken hoor!! Erg fijn dat de 20 weken echo goed was. Geniet ervan! 

Hoi!
Ik voelde ook pas rond de 20 weken voor het eerst "iets". En dan vooral 'sochtends of 'savonds in bed, handen op je buik en dan kreeg ik meestal, dus niet altijd een reactie. En dan vooral onderin mn buik voelde ik het. Nu inmiddels 36+5 en gaat mijn buik regelmatig heen en weer;) komt vanzelf, hoe groter ze worden hoe meer je gaat voelen, (en soms blijft het onzeker, als je even geen contact krijgt, heb ik nu nog;)

Lastig die onzekerheid. Weet je toevallig ook hoe je placenta ligt? Die van mij ligt aan de voorkant en laat mevrouw nu ook net lekker laag liggen. Ik voel haar nu een stuk minder. Wat je omschrijft zou best je kindje kunnen zijn. In het begin was het echt een soort gefladder in mijn buik. Madame is lekker druk. Ik voelde al vroeg echt beweging. Nu de gedraaid is dus weer een stuk minder. 

Ik weet niet zeker meer wat ze zei, want het werd best snel er tussen door vertelt... :) Maar ik dacht ook dat ik hoorde aan de voorkant.. Bij de volgende controle wil ik dit ook even navragen. Misschien dat het me dan ook al meer geruststeld inderdaad. 
Vandaag voelde ik inderdaad ook weer af en toe een spier trillingkje.. Is ieder keer ook maar 1x en geloof ook niet steeds op exact de zelfde plek. wel veel in de buurt. Misschien is dit dan het kindje! Zou fijn zijn

Hier heb ik inderdaad ook wel is aan gedacht... Maar ik hoor ook verhalen van mensen die dan het hartje niet altijd kunnen vinden, dus nu ben ik bang dat ik dat dadelijk ook heb en het me dus niet gerust kan stellen..

Terug
Bovenaan